Nyår

Så var det årets näst sista dag som jag kommer spendera största delen av på min kontorsstol. Sen blir det handla av. Ska göra en nyårsmiddag till oss fyra personer som är hemma denna nyår. Patrik, Caroline Hannah och jag.Hade tänkt mig följande:
Förrätt: Toast skagen (klassiskt men underbart gott)
Middag: Smördegsinbakad oxfilé a´la Ingemar Bergman
Dessert: Chokladpannacotta med färska Hallon.(älskar kombinationen Hallon/Choklad)
Hundarna får  varsitt märgben att tugga på så är de nöjda i en timme ungefär.
På själva nyår så blir det inget speciellt som händer, ska åka in och titta på GP fyrverkeriet om det är väder för det. Annars blir det väl långpromenad med vovvarna och mycket tid framför tv:n och i köket då förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0