Födelsedag

I dag fyller min äldsta dotter 16 År,,Grattis Caroline. Vi har sjungt på morgonen och gjort födelsedagsmiddag bestående av Chicken Tikka Masala och Naanbröd med Raita enligt önskemål. Dessutom har vi fikat med tårta och lite kakor och nu står som vanligt magen i fyra hörn. Tänk att det är 16 år sedan  jag fick min första baby,,inte klokt vad tiden rusar fram.
Nu är denna dagen slut och jag borde vart i säng för längesedan.
Andra roliga saker är att jag lämnade in min ansökan till Omvårdnadsprogrammet idag och fick i princip besked redan vid receptionen att jag var antagen. Detta då de tydligen har pengar nu och antar de flesta. Där fick jag för att jag suttit o funderat ut ett bra personligt brev mm,,Men det var såklart bara roligt. Så den 27 April börjar mina studier. Det ska faktiskt bli riktigt roligt. Det tunga just nu är att gå till jobbet och fungera bra där när man har tankarna helt på andra håll. Men å andra sidan är ju dagarna lätträknade där. Något av det värsta jag vet är avsked så det kommer bli jobbigt.

Vovvarna mår bra fast är lätt uttråkade. Det har varit väldigt dåligt med aktiviteter den senaste tiden men även det kommer ju bli bättre inom en snar framtid. Tim har börjat hanhundsgroffa på Zingo och har nästan stått i anfalls ställning mot honom ett par gånger. Zingo går undan o ser mest förtvivlad ut och undrar nog varför hans "storebror"  håller på sådär. Jag får passa dem nu så att inget händer. Undrar hur det kommer gå på utställningarna när hans hormoner svallar såhär. Har ju ingen större vana på den biten då Triton blev kastrerad så tidigt. Tips emottages tacksamt:)

Påsken är ju här oxå och vi har varit i skogen och plockat ett riktigt maffigt påskris. Hannah klädde det med fjädrar o små trä ägg. Vi fyllde på vatten för jag tycker det är så vackert när det kommer små gröna löv. Men det blev vi snart varse om att det inte va någon större mening . Först ut var Zingo som välte hela påskriset så allt vatten flöt ut snyggt över vardagsrumsgolvet och en stund efter att vi torkat  upp det så kom Agnes o välte ut det för andra gången. Så det var bara att byta ut vattnet mot glasstenar som vi la i krukan.

I morgon är det bara halvdag på jobbet. Sen är det i väg och handla påskgodis som gäller. Usch,,nu känns det som att jag inte kan trycka ner en bit till o allra minst godis. Fick ett stort ägg på jobbet idag som står där o väntar på att jag ska möla i mig det. Det värsta är att jag med största sannolikhet oxå kommer att göra det.
Glad påsk på er alla,,kramis


Kommentarer
Postat av: Ann

det är inte hej då, det är vi ses snart!!

Du får komma och hälsa på oss, och ta en lunch då och då, när du sliter dig från hemmets vrå och pluggandet vid datorn :) Glad påsk och kram



Ann

2009-04-09 @ 20:45:13
Postat av: Lotta

Såklart att jag ska, kan ju inte klara mig så länge utan den goda starka såsen från pizzerian :-)Kramis

2009-04-09 @ 22:11:30
Postat av: Eva

Vad roligt gumman..att du ska bli en i gänget av oss uskar..du är såå Välkommen!!

2009-04-13 @ 12:36:25
Postat av: Lotta

Tack Eva. Det värmde,, nu får du lära mig allt du vet :-)

2009-04-13 @ 23:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0