Höjdpunkter i veckan

Jo nu när allt är så deppigt och nere med allt så väljer jag ändå att försöka tänka på det som har varit roligt och positivt i veckan. Det första jag kommer att tänka på är att jag fick hålla en liten Ebba 1 vecka gammal när vi var hemma hos Patriks mamma som fyllde år i veckan. En sån liten underbar varelse! Rosa små fingrar, helt kolugn och underbart söt. Åhh man får ju värsta moderskänslor när man får möjligheten att träffa ett sådant litet underverk. Jag är allt bra avundsjuk på Patriks kusin Andrea som får njuta av babylycka:-) De har även en storasyster till babyn som var sååå mysig, söt och rolig..Åh varför växer barnen så fort:-( Tack för att jag fick njuta av babyn en stund!
Det andra trevliga som har hänt är att min mamma och min syster var här och hälsade på igår. Vi grillade i stormen och det var jättemys att få träffa dem, det blir ju inte så ofta. De tog med sig tjejerna hem och idag är de på väg till Danmark över dagen. Det tredje och sista roliga var att jag fick MVG på mina två sista inlämningsuppgifter i kursen Vård och Omsorg. Eftersom jag slipper ifrån den första praktiken då jag tillgodogjort mig den tidigare så innebär det att jag är ledig i tre veckor nu,,eller ja,,ska göra en metodövning samt skriva slutprov men jag har inga inlämningsuppgifter på tre veckor och det känns lite skönt nu faktiskt. Nu får det gärna komma lite sol så jag kan ligga på stranden ett par dagar och pressa fram lite färg som man kan leva på till hösten.
Näpp,,nu ska jag ut och städa kaninbur och ta vovvarna till skogen. De mår bara bra..lite väl slöa bara,,de har vänt på dygnet eller något för de sover hur länge som helst på morgonen,,rekordet är när jag sov länge en morgon,,till kl 11.00,,fick ändå gå upp och väcka hundarna!! Man undrar om det kan vara sant men så är det,,beror det på uttråkning eller är de helt enkelt totalt nöjda med sina liv,,hihi,,
Tjing

Sova är skönt och är man liten så finns det många olika ställningar att vila i,,(jag vet,,han är jättefult klippt här,,hihi)

Kommentarer
Postat av: Eva

GRATTIS till MVG, så duktig du e! Tror lilla Ebba tyckte det var mysigt att ligga i din lugna famn oxå, helt klart! Fast du...kan inte du be dina hundar ta ett snack med våra...menar...dom ska ju upp i ottan o ibland en tur ut mitt i natten. Det är förstås Bella Bus som håller på så. Spelar ingen roll om det blir sen utesväng med promenad o lek på ängen. Ut ska hon när husse o matte sover. Men dagtid...ja då ska hon vara inne. Inget kul att vara ute om husse o matte e inomhus...suck o stön! Ibland säger jag till både henne o julia att jag trodde berner sennen o newfoundlandhundar skulle va mer utehundar...men våra vet inte om det iaf!

Ha en go kväll o njuuuuut! Kramar/Eva

2009-08-01 @ 18:43:56
Postat av: Lillasyster

Ja, det var verkligen jättekul att ses, blir alldeles för sällan.Massor av grattis till dina MVG, du är grym! Kram från syrran

2009-08-04 @ 07:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0