Kladdkaka

Har precis bakat en fet och god kladdkaka som jag tänkte familjen skulle få snaska på ihop med färska jordgubbar och vispgrädde,,suck..får nog snart vara med i Du är vad du äter och Lyxfällan..Haha Livet är helt underbart. Huka er,,snart kanske ni ser mitt vackra tryne på TV:-)
Har städat exakt hela dagen idag. Ändå finns det hundhår överallt. Det är absolut enda nackdelen med att ha hund. Städar man så tar det en promenad och sen ser huset lika jäkligt ut. Ibland när man ser på Quick Fix program typ som Ceasar Milan och man ser folk med hund så kan man undra hur de kan ha så fint hemma fast de har hundar. Jag lyckas absolut inte med det. I går var vi på promenad med grannen igen och gick en lång bit i skogen. Jag tyckte att Triton skulle få springa lös lite med de andra vovvarna (labbe, newfoundland och pudel) men det skulle jag aldrig ha gjort. Han sprang givetvis till närmsta lerbad och la sig ner däri och doppade dessutom ner hela huvudet i skiten. Efter det så var han komplett SVART,,inte lite grådaskig utan SVART,,suck stön och jobbigt. Det tog mig en bra stund att få honom torr och tvätta rent hans sår,,använde säkert en halv "tub" med pads typ. Men idag ser såret faktiskt mycket bättre ut peppar peppar. Kanske leran gjorde underverk:-)
Hannah har kommit hem från sitt SPA läger idag, de blev dessutom intervjuade av Kungsbacka bladet (tror jag det heter) så om någon har den tidningen så kommer snart min yngsta dotter med där tillsammans med sina kompisar. Hon var på ett strålande humör när hon kom hem,,NOT,,och jag ser verkligen fram emot en ny härlig tonårsperiod när jag snart har gått igenom den första :-) Haha,,det är ju bara som det ska.
Lilla Sagah växer med rekordfart,,hon verkar älska mat och dessutom får hon majsvälling av mig då hon är så liten. Sist vi vägde henne vägde hon 599 gram så det ska bli spännande att se vad hon väger nästa gång.
På måndag börjar Carro i skolan och de andra börjar nästa Torsdag. Nu kommer hösten med stormsteg känns det som, lite vemodigt men skönt att få rutiner igen tycker jag. Mycket lappar, möten och scheman blir det och mitt i allt så ska jag även hålla reda på mitt pluggeri.
Nä,,en tur till duschen nu innan kakan. Har bäddat med rena lakan och då tycker jag att det är så skönt att vara nyduschad,,
Tjing

Liten i världen men ack så söt:-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Javisst e livet helt underbart...kladdkaka..yes! Hundhår..hm..inte lika mycke yes...suck o kram.

2009-08-13 @ 22:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0