Lördag

Då närmar sig hösten med stormsteg,,bokstavligt talat för det blåser nästan storm idag. Löven börjar falla av från träden och luften börjar bli klar och lite kallare på kvällar och mornar. Tröttheten kommer även den med stormsteg och helst skulle jag viljat spendera mina dagar med att sitta i en fåtölj och läsa goda böcker,varvat med hundpromenader och varma grytor till middag,,men ack nej. I stället får jag sitta o läsa medicin,,vilket i och för sig alltid är intressant,,och någon fåtölj har jag dessvärre inte heller. Hundpromender kommer ju av sig självt och varma grytor kan jag ju även fixa. Jag gillar hösten. Alla rutiner kommer igång och man får en lugn känsla på något sätt,,eller oxå är det tröttheten:-) Nästa Lördag blir mysig då jag o min väninna Mia ska ut på havet och käka kräftor. Hoppas det inte blåser lika mycket som idag bara,,men båten går ju inomskärs så det värsta råkar man ju isåfall inte ut för heller. Har bara blivit sjösjuk en gång i mitt liv och det var när jag åkte ut bakis för att fiska makrill,,spenderade mesta av tiden på dass:-) Vovvar och kissar mår bara bra. Fullt ös medvetslös nu när den svala luften börjar komma tillbaka. Triton har blivit lite segare i sina ben dock och på promenaderna ligger han oftast ca 200 meter efter,,,men lunkar på så gott han kan. Han tycker inte längre om det glukosamin som jag köper på Gekås så jag får väl byta till tablettform igen så han får i sig det han behöver. Snart får jag nog ta en sk Seniorkoll på honom hos vet. Tim har lite kli i sitt öra samt att han börjar få såna där förhådnader på armbågarna. Jag tvättar honom med Betnovat i örat som enligt vet skulle vara bra och förhådnaderna smörjer jag med helosansalva,,tror att det kan hjälpa,,om det finns någon annan som har något tips så hör gärna av er. Jag tycker att han är alldeles för ung för att få såna där fula grå saker på benen. Zingo är i stort badbehov igen,,ja och Triton oxå så det får väl bli i helgen. Nu ska jag plugga instuderingsfrågor på medicinska termer, cell, vävnad, organ och organsystem, livscykel och våra sinnen,,Nu kommer vår röda lånekatt och vill ha mat,,Agnes bara väser och morrar på Sagah,,undrar när det ska gå över. Härligt att se att valparna som jag var med och hjälpte till världen mår så bra och har fått så fina hem,,de finns i mina tankar,,särskilt en:-)
Ha en lovely Lördag,,

Vackert eller hur? (måste verkligen köpa mig en kamera)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0