Sagah

Japp då har ännu ett litet djur anlänt till familjen Niemi Magnusson Zoo:-) Vi hämtade lilla Sagah hos grannen igår. Sen ville grannen bjuda på ett glas vin. Fast det råkade bli en hel bag in box delat på mig och Madde. Så klockan 0322 i natt vinglade jag hem i den mörka skogen endast utrustad med en liten ficklampa sjungandes "I want to be loved by you just you and nobody else but you". Härligt att bo på landet och kunna leva ut utan att en levandes själ bryr sig,,haha. Det var nog en syn för gudarna och kanske ganska skönt att det bara var eventuella älgar som såg mig hihi. Så idag har det inte blivit mycket nytta gjort. Dricker ju så sällan något att det givetvis sätter sina spår dagen efter. Men det är smällar man får ta...
I dag har i alla fall Sagah fått sitt obligatoriska bad. Då det lilla livet är uppvuxen i ett stall så känns det gott att få ge dem deras första bad. Annars badar jag inte katter. Hon har även lite klet i ögonen så jag fick skölja med drop it. Bonnkatt som hon är så hade hon även lite skabb i öronen. Jag körde min huskur som jag även gjorde med Agnes. Helt sonika så droppar jag några droppar Frontline i öronen och torkar rent. Det hjälpte förra gången och jag hoppas att det ska funka lika bra denna gången. Vaccination blir det  om någon vecka och sen ska hon väl vara fit for fight,,för busig är hon redan.. Nu ska vi äta kärleksmums som Hannah har bakat och fira hemkomsten av Sagah. Ha en fortsatt härlig Tisdag,,
Tjing

Nybadad,,Jag tyckte inte om att bada,,men efteråt doftar jag som en söt tjej ska göra istället för hästskit:-)


Livet leker och busa är jag redan duktig på..fast jag är en tvärhand hög:-)


Tror bestämt att jag är en linslus oxå:-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Jisses så sööööt!!! Vilken tur att du fick me henne hem efter den vingliga turen i skogen..!

Klart man ska njuta av livet o ta tillvara de tillfällen som bjuds...iaf när de kommer till vin..haha!!!

Kramar/Eva

2009-08-04 @ 20:09:50
Postat av: Lotta

Hämtade såklart henne före min vingliga färd hem:-) Ja hon är en riktig vykortskatt:-)

Kramis

2009-08-04 @ 21:01:45
Postat av: Lillasyster

Vilken otroligt söt liten kattjej! Måste ju bara komma förbi och gosa med det lilla livet. Ha-ha, synd att det inte finns kameror uppsatta i skogen, hade gärna både sett och hört din skönsång. :-) Även om det blir lite segt dagen efter så behövs allt "lite" vin och prat ibland, så det får det vara värt. Massa kramar!

2009-08-05 @ 07:49:23
Postat av: Lillasyster

hmm, verkar inte som min kommentar kom med så jag provar igen :). Vilken otroligt söt liten kattjej! Måste ju bara komma förbi och gosa med det lilla livet och det snart! Ha-ha, synd att det inte sitter några kameror uppsatta i skogen, hade gärna både sett din vingliga gång och hört din skönsång :-). Det behövs allt prat och "lite" :) vin ibland, att man blir seg dagen efter får det vara värt! Kramar i massor!

2009-08-05 @ 09:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0