2:a Advent

Upp tidigt och köra Hannah med kompisar till kyrkan. De går ju och läser och ska konfirmera sig till sommaren. Sen hem och ut med vovvarna. Gick en ganska lång promenad till grustaget och tillbaka. Träffade grannen och hans labbetik. Tim var jätteduktig och flög inte fram för en gångs skull. Den lilla tiken är lite rädd för stora hundar men denna gången gick det bra. I går var jag och hälsade på min mamma och min lillebror. Det är mysigt att vara hos mamma. Man skulle lätt kunna stanna hur länge som helst. Fick goda mackor och härlig fläskfilé. Sen hem o kolla på Robinson Karibien. Dessvärre så ringde telefonen mitt i och jag missade i stort sett hela. Å andra sidan är det ju faktiskt viktigare att prata med sina vänner än att ständigt glo på tv. I fredags var det Idol och jag blev så glad att Calle gick vidare då jag tycker han är en riktigt charmig och go typ. Sjunga kan han oxå såklart. I dag var det tänkt att vi skulle baka pepparkakor men det blir nog dessvärre inställt då Hannah ska på bio och hon vill ju gärna vara med. Får ta det till veckan i stället. Nu gäller det att man får ihop logistiken för nu är det inte många dagar kvar till jul och allt vad det  innebär.
Igår hittade vi en liten vit sprattlande mask i en av hundsängarna. Antagligen är det katterna som bär på masken men nu får jag ju avmaska hela gänget lagom till Jul oxå. Så är det när de springer ute och käkar möss:-) Annars har det inte hänt särskilt mycket. Det är städa och laga mat o plugga som gäller. Carro blev riktigt dålig av sin vaccinspruta och har legat med feber, halsont och hosta i flera dagar. Hoppas att hon blir bättre till veckan. Hoppas oxå att det kalla vädret med frost och sol kommer tillbaka. Är så trött på lera och slask. Tjing




När andra ljuset brinner
är snart lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0