Äntligen kallt:-)

I dag bet det i kinderna när vi var i skogen. Minus 8 grader och halv storm, då tar det inte lång stund innan man vaknar på morgonen. Men härligt! Inget slask, inget klet och framförallt helt torra hundar när vi kom hem. Snö har vi oxå lite kvar och det lyser så fint. Dessutom hedrade solen oss med att visa sig idag. Nu är det bara en dag kvar till barnen har jullov. Jag däremot har inget jullov utan börjar min praktik på måndag. Det ska bli väldigt spännande tycker jag. I går hade jag ett litet dilemma.  Vår gula katt Gunnar, som egentligen inte är vår utan en katt som den före detta grannen har lämnat till de nya grannarna, kom hem med ett inte så härligt sår på kinden. Det var väldigt djupt och det varade sig. Man såg nästan ända in till käkbenet. Jag ringde upp grannarna för att höra om de visste ifall katten var försäkrad. Men de ansåg att det inte var deras katt utan trodde det var våran för att han alltid går här. De visste i alla fall inget om honom. Jag tvättade såret med klorhexidin och la på en salva som innehåller antibiotika. I dag när jag tittade på såret så hade det börjat torka så lite hjälpte nog min behandling. Att behandla en katt är inte samma sak som att behandla en hund:-) De har ju så vassa klor och är ju väldigt självständiga. Men det gick rätt ok med Gunnar ändå. Nu har jag beslutat att jag tar honom i min vård som min katt. Jag ska titta över såret idag igen och lägga på lite mer salva när han kommer tillbaka. Nu är han hos grannen där han går i stallarna och äter. Man vill ju inte skapa någon grannfejd och det är ju rätt att han är mest hos oss. Samtidigt tycker jag det är dåligt att bara lämna en katt efter sig när man flyttar utan att ge vidare instruktioner. Nåja,,jag ska nog få bukt med det där såret,,kan jag det inte själv så tänker jag samla ihop lite slantar o ta honom till vetten. Han verkar ialla fall inte ha ont av såret men det kan ju sprida sig och bli större om man inte gör ngt. Nu ska jag sätta mig och plugga 4 veckors läsning. I morgon är det slutprov i kursen och sen dröjer det ända till siste februari innan jag skriver ett slutprov igen. Då blir det sista provet i grundkursen. Sen är det val av inriktning som gäller. Förmodligen kommer jag läsa psykiatri och funktionshinder/utvecklingsstörning. Men har inte riktigt bestämt mig. Ha en fortsatt härlig Torsdag,,

Gose Gunnar i vårsolen

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken myskatt, jag förstår inte heller hur man bara kan lämna en katt på det viset, blir lite upprörd när jag hör sådant.. Skönt att du tar han om det, det blir nog kanon! Ha en go lördag, kram kram

2009-12-19 @ 08:28:22
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0