Fjärde Advent

I bland, under vissa korta ögonblick av ens hundägarliv så önskar man att man inte hade hund:-) Som idag när vi gick i skogen och både Tim och Triton försvann. Det var minus 10 grader och jag hade glömt min mössa. När jag hittade dem så hade båda två rullat sig i den döda älgen som jag hittade häromveckan. Lukten som hade lagt sig som en dimma genom halva skogen satt nu väl ingrott i mina båda hundar. Dessutom tyckte Zingo att de doftade härligt och passade på att hoppa på dem båda. Vilken stank! Det går inte att beskriva. Kopplena luktade, mina kläder luktade, mina skor luktade . Det var bara att släpa hem dem under arga utrop från min sida och rätt in i badkaret med dem. Stanken i badrummet sitter fortfarande kvar haha. Nu är de dock nybadade alla tre och jag älskar dem igen såklart:-) Kanske de tyckte att de behövde ett julbad och såg till att det blev så,,vad vet jag:-) Efter det så har jag och Patrik åkt halva södra Sverige runt och jagat julklappar. När det började mörkna så började det att snöa häftigt. Så vackert och det snöar fortfarande.
I går var det jul hos min pappa. Det var god mat och mysigt för barnen som fick sina första klappar. Tack för det ännu en gång!. I morgon är det bara att skutta upp klockan sex för att börja min första dag på min nya praktik. Det ska bli spännande. Nu ska vi göra lite julgodis typ som fudge med pistagenötter, knäck och kola,,Jag önskar alla en härlig fjärde advent,,kramen.

Julkillarna,,rena och fina:-)


Fina tomtar hos pappas jul,,vilka kan det vara tro :-)



När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

När alla ljusen brinner
då blir det jättekul
med klapparna och tomtarna
som önskar oss GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0