Onsdag

Nu är det så vackert. På dagarna sol och frost och på nätterna en stor gul fullmåne och frost. Man blir riktigt uppiggad. Här där vi bor finns ju ingen gatubelysning. När det är fullmåne så kan jag säga att det inte behövs. Det blir hur ljust som helst. Som silver. Jag som har bott i stan hela mitt liv är fullkomligt fascinerad över detta. Så vackert! Skulle vilja fotografera det men har ingen kamera som skulle ge det rättvisa. I går var jag på min kommande praktikplats och fick mitt schema. De hade vänligheten att inte schemalägga mig på julafton:-) Verkar vara ett kanonställe och det ska bli väldigt intressant. Lånade hem en bok om ätstörningar så att jag kan sätta mig in lite i vad det handlar om innan jag ska dit. Även om jag kanske inte ska behandla någon så måste jag ju veta lite om det. I går tog jag och Carro svininfluensavaccinet Pandemrix. Det är så intressant nu när man pluggar detta själv att lägga märke till hur de gör när de ex vaccinerar. Sköterskan som jag hade var nog på ett aggressivt humör för jäklar vad hon högg in sprutan:-) Tur att man inte är känslig. Det är även intressant att de inte gör som vi får lära oss,,typ handskar?? Nope..typ dra ut sprutan försiktigt i två omgångar?? Nope osv. Carro var de lite mer försiktiga med dock. Inte samma hugg där inte och tur var väl det. I dag har jag blåmärke och svullnad, feber och ont i skallen. Men annars inget. Är inte riktigt på topp.
I går när jag var ute med hundarna i skogen så försvann Triton igen. Jag hittade honom vid ett inte så trevligt fynd. En hel död älgkropp! Han åt som tur var inte på den. Det var sorgligt för det var en kalv,,typ 1 år kanske. Antagligen har någon skjutit dess mamma och så klarade den inte sig själv. Om inte den var sjuk då. Några kulhål såg jag inte i alla fall. Har tagit en bild på den men kan inte med att lägga ut den då folk kanske tycker att jag är väl morbid:-) Ingen speciellt vacker bild ändå kan jag säga. Sagah har idag lyckats riva ner en ljusstake till som det tog lite tid att få igång. Hon är vild den kissen. Hundarna mår bra, lite uttråkade kan tyckas men kan i alla fall slappna av. Härda ut säger jag till dem, snart kommer våren och då blir det ljusare:-) Hmm,,kanske skulle ta en månskenspromenad trots allt:-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0