Tredje Advent

I helgen har vi haft förmånen att få ha min "halva" hund Bella här. Ja hela hon kom ju förstås då:-) Det gick jättebra. Goare hund får man leta efter. Den enda som kanske inte delar min åsikt är Triton:-) Han fick sig en liten tillrättavisning a´la tik och det har han ju aldrig upplevt i hela sitt kastrerade liv. Han blev jättemesigt rädd och ville bara ligga vid grinden hela helgen:-) Däremot så gick Bella och Tim otroligt bra ihop. De var nästan som ett gammalt par. Så gulliga mot varandra och hade hur kul som helst ihop. Men så är de ju kusiner oxå. Bella var fantastisk att ha i familjen. Så mysig, lyhörd och jättemjuk och go. En fantastisk hund helt enkelt. Hon är även grym på inkallning och lyssnar väldigt bra. Jag behövde bara säga Nej! en gång då hon skulle jaga katterna och sen brydde hon sig inte om dem mer alls. Fantastiskt enligt min åsikt. Hon är ju bara ca 1,5 år gammal och lyssnar så bra! Härligt. I skogen gick det oxå bra. Hon sprang och sprang men vände i luften så snart jag kallade in henne eller ropade hennes namn. Tim fick sig rejäla springturer oxå och det kan han behöva. Nu saknar vi lilla Bella för nu är hon hemma hos husse igen. Kul att hon fick komma hit i alla fall.
I helgen har vi oxå städat och bakat lite pepparkakor. Så nu luktar det sådär gott i huset. Goda blev de oxå om jag får säga det själv:-) Det blir väl att tända tredje ljuset så snart alla är hemma. Nu följer lite bilder från helgen,,kramen

Hannah blev snabbt min favorit,,speciellt när hon åt Lördagsgodis i soffan:-)



Kusinerna myser tillsammans på divanen:-) Visst är de vackra båda två!


Vi sprang tillsammans på den stora frostiga ängen,,Zingo ville oxå vara med men vi var snabbare:-)



Tim i stilstudie,,fick jobba för att hinna med sin tjejkusin:-)



Killarna har snott pinnarna!! Efter dem bara,,,




Hundhagen var rätt okej tyckte Bella,,



Bolljakt,,Tim vann denna gången:-)



Men jag fick den till sist,,girlpower!


Vart tog matte vägen???



pepparkaksbak,,första plåten snart färdig



Här blir det kaniner:-)


Nästan färdiga!




När tredje ljuset brinner

vi juleklappar syr

och mamma bakar kakor

och har ett fasligt styr

Trevlig Advent till er alla,,


Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud vad mysigt! :D

2009-12-14 @ 00:13:53
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0