Ljuvliga Lördag

Fick sovmorgon idag,,underbart. Det var längesedan och välbehövligt. Maken tog ut hundarna på promenad och det var så tyst o härligt i huset med tonåringar som sov sin låååånga skönhetssömn. Det känns som att jag lätt kunde sova oavbrutet i ett dygn.
I dag är det en sån där härligt vanlig Lördag. Har handlat i hemglassbilen för dyra pengar och vi ska baka egen pizza och festa med till melodifestivalen. Har tippat på hästarna och väntar ivrigt på att jackpotten på 65 miljoner ska tillfalla oss :-) Undrar vad man skulle göra om det inträffade, hade förmodligen fått en stroke o fallit död ner.

Nu ska jag snart börja planera vårens aktiviteter med hundarna. Har nog bestämt att jag ska gå Tävlingslydnad med Tim och Agility med Zingo. Triton får njuta av sitt hundsim sålänge. Herregud,,jag kommer nog få fullt upp när jag är arbetslös,,haha. Måste ju ställaTim på en stor utställning till våren oxå så att han kanske kan bli meriterad, fullt ös medvetslös,,åh om jag bara hade tyckt att det var roligt med utställningar, men det kanske kommer när Tim blir lite mer mogen och tar det lugnare. För den biten jag tycker är jobbigt är när han blir så upphetsad att han fullkomligen släpar mig genom området. Jag veeet,,det handlar bara om träning.Häck väck all snö o kyla så ska vi nog sätta igång med träningen på det oxå, men nu har man ju bara ingen som allra helst lust att ens öppna ytterdörren :-)

Go Lördag alla därute,,i kväll vill jag bli miljonär :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0