Sällar mig till den stora skaran :-)

Japp, då tillhör man snart de ca 300 000 andra människor som just nu är arbetslösa i Sverige,,o siffran kommer väl öka, om inte annat när jag sällar mig till dem. Fick ett härligt telefonsamtal från min chef i England ca en och en halv timme före jag skulle gå hem från jobbet i Fredags. Min funktion ska centraliseras och jag kommer inte längre att behövas i företaget..Typ,,
Jag trodde inte att jag skulle reagera så starkt men jag blev faktiskt riktigt chockad för stunden. Nämen liksom,,alla tankar på en o samma gång inom loppet av en minut. Det blir lite bombeffekt av det hela. När man landat lite, ungefär efter ett par timmar så börjar allt det praktiska cirkulera i huvudet. Arbetsgivarintyg,,man ska uppfylla krav för a.kassa,alla dokument man måste skaffa, första dagen på arbetsförmedlingen,,hej o hå och man blir snurrig. Men,,det är som sagt bara att ta nya tag,,fundera på vad man ska söka härnäst och om man kanske skulle ta och göra en helomvändning inom sitt yrkesval. Kanske börja plugga till något man vill bli (om man har råd) . Man har ju en chans till att göra något annat helt klart,,om man ser det ur den positiva synvinkeln,,vilket man ju självklart måste. Men sen kryper ju givetvis det tråkiga på en oxå. Det är helt klart en tuff situation och man måste vara tuff för att klara den,,å som tur är så är ju jag det Haha.
För att "fira" (ironi) det hela så gick jag och min väninna Mia på Jörgen Mörnbäcks show på Lisebergsteatern, och det var ett ganska bra val för skratta fick man verkligen göra. Herregud tårarna rann nerför kinderna och mitt råd till er tjejer som ska gå och se den är : Ta vattenfast mascara på er!
Vill oxå tacka min väninna Mia för den underbara Grekiska maten som hon hade fixat till oss innan vi kom iväg. Hon hade lagat Moussaka, Souvlaki, Fyllda paprikor, Ostpaj, Tsatziki, Grekisk Sallad, Ris, Vitlöksbröd, Dolmades, Ja helt enkelt fantastiskt gott,,o gissa om jag åt,,haha Höll på att spricka till slut. Så nu behöver man inte äta mer denna helgen:-)

Idag är det en fantastisk städ och tvätt dag o det är ju alltid lika kul. Have a nice Sunday,,Kramar i massor

Kommentarer
Postat av: Eva

Usch vad trist med jobbet, jag är i samma situation. Två tjänster rök och eftersom jag bara arbetat där i 6 år o de flesta mycket längre så blev min tjänst borta plus en kollegas som börjat senare. Men jag fick direkt ett långvik o under tiden går en kollega i pension så jag har väl hopp om att stanna ändå. Är ju inte i den bästa åldern heller precis för att satsa på nytt..suck! Men men, man vet aldrig vad som väntar runt hörnet, lr hur? :-)

Den där vinsten du skrev om som man borde få...där står jag oxå i kö. Då kunde vi vara hemma med våra jyckar...borde inte bli långtråkigt iaf.

Kram Kram

2009-02-08 @ 21:57:43
Postat av: Ann

Lotta! Vad jag blir ledsen....... jag fattar ingenting, hur fort går det i vändningarna på jobbet...undra när nästa svep görs?



Kram på dig Ann

2009-02-09 @ 18:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0