Triton på massage

Igår var jag och Triton hos hundmassören. De kände igenom honom och fann att han hade stela muskler på frambenen, beronde på att han lägger all sin tyngd där eftersom han har ont i bakbenen,,logiskt. De kom även fram till att han hade rejält ont samt inflammtion baktill. Triton fick en härlig massage och laserbehandling på de inflammerade ställena. Fick dessutom rådet att jag inte behöver ge den dyra maten jag ger honom utan att det går lika bra med vanlig mat +glukosamin. Han behöver ju gå ner i vikt så dietfoder får det ju bli i alla fall. Bra,,för nu kan jag köpa allt från Olivers.:-)
Sen ska han inte springa omkring fritt i skogen i 45 minuter som vi gör varje morgon och som jag har läst att det är jättebra för artros hundar,,utan gå lagom långa promenader på plan mark. Kyla är inte heller bra för honom ,,som han älskar,,utan mycket värme på lederna. Så allt som Triton avgudar,,mat,springa lös i skogen och kyla måste vi vänja honom av med, Hårt att vara hund:-) Nej då,,självklart så kommer han ju att må mycket bättre av detta. Det är som för oss,,gå ner i vikt,,lagom med motion och mycket värme,,det är allt man behöver.
Sen ska jag ta honom på en höftröntgen för att se hur mycket Artros han har.
Nästa Onsdag blir det i alla fall en testsimning i hundsimmet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tänk om alla tog lika väl hand om sina husdjur och barn som du gör, gumman. Då vore världen en bättre plats att leva på!! Vad skönt att det finns lindring. Håller tummarna nu för att Triton ska bli bättre så att han så småningom kan få springa LITE i skogen. Även om det inte blir lika mycket som "i fornstora dar". :)

Ha en härlig torsdag!

Puss å kram på dig!!!

2009-02-19 @ 12:16:35
URL: http://gemigsinnesro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0