Lördag

Har städat hela dagen och det var ju inte vidare upplyftande, men det är väldigt skönt nu när det är färdigt:-) Gick en skogspromenad med mina killar i morse,,eller ja runt kl tio. Har börjat ha dem i koppel nu. I fredags när vi gick i skogen så stod det plötsligt en gubbe lite längre ner nära kohagen. Alla hundarna var lösa som vanligt och shit tänkte jag,,hur ska detta gå. Tim sprang fram och as skällde på gubben,,de är ju inte vana vid att det helt plötsligt står någon där. Jag skämdes så jag höll på att dö,,men Tim kom tillbaka när jag ropade på honom som tur var. Gubben blev inte arg och verkade inte bry sig något särskilt men mitt hjärta slog i hundratio. Så nu har jag beslutat att jag är trött på överraskningar och kommer ha dem kopplade tills jag tränat mer inkallning och Lydnad. Den enda som har tur och få gå lös är Zingo då det är väldigt jobbigt att ha tre i koppel samtidigt. Å andra sidan tror jag inte att många blir rädda för en liten vit dvärgpudel som bara väger ca 5 kg. Han sprang ju inte heller fram till Gubben, lite fegare än Tim är han ju. Måste även börja att socialträna Tim. Triton har ju bott i stan och är van vid mycket. Zingo har jag promenerat med i stan och det gick hur bra som helst,men jag tror Tim är den som verkligen behöver det för att coola ner sig lite bland annat på utställningar. Ska börja med att åka in till Åsa, sen Kungsbacka och sen en tur till Varberg. Han är otroligt stark så det får bli en dag när jag känner mig stark själv.
Vill säga ett stort Tack till alla er som kommenterar, det är jätteroligt att läsa och halva nöjet med att ha en blogg. Vill även tacka Mia som räddade mig och hundarna från svält i Torsdags,,haha,,man kan ju givetvis inte tro att jag svälter, skönt att ha vänner. I år kommer även världshistoriens  vackraste bröllop att äga rum på Island och jag hoppas hoppas att jag kan åka dit. Lycka till Hrönn med sökandet efter brudklänning.  hoppas att jag får se dig i den:-) Nu ska jag snart smälla i mig en kebab med bröd och totat glömma bort att Beach 2009 snart kommer. Livet är härligt. Kram på er,


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jisses vad du möter gubbs i skogen då..kanske skönt att du har tre jyckar med dig ändå..;-)

Nyss hemkommern från jobbet o med ett par arbetspass framför mig känns det där med hundpromenader som nåt jag lätt hade bytt mig till.

Eller en tur på stan kanske..hm..lite shopping borde jag bli ordinerad. " Min man sa att han kommer att lämna mig om jag inte slutar shoppa - Gud, vad jag kommer att sakna honom".

Det har jag på en kylskåpsmagnet...rätt bra, va?

Kram Kram

2009-01-17 @ 22:08:36
Postat av: EVA

Tänk att mitt namn inte kommer med på inlägget...men vad gör väl det. Blir ju glad bara inlägget kommer med..haha!

2009-01-17 @ 22:10:21
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2009-01-17 @ 22:59:07
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0