Operation Ormvråk

Sagt och gjort. Jag kunde inte glömma den vackra fågelns ögon som tittade efter mig när jag gick hem. Så jag googlade fram en adress på nätet och ringde upp en man i Skåne som hänvisade mig till Fågelcentralen i Kungälv. När jag pratat färdigt med honom så gick jag, Patrik och Hannah tillbaka till hästhagen och fångade fågeln. Vi la honom i en pappkartong och körde sju mil till Kungälv där det tog emot den. Väl där blev fågeln vägd och sen fick han i sig lite vätska och huvudet på en gul liten kyckling. Man fick tvångsmata honom då han var alldeles undernärd. Tydligen hade han skadat ena ögat oxå och en veterinär skulle komma o titta på honom. Men nu vet man att den har det bra och skulle det vara tvunget att avliva så blir det ju mer barmhärtigt än att bli ihjälhackad av andra fåglar. Hoppas hoppas att de kan släppa ut honom igen så han återigen får breda ut sina vackra vingar och sväva över landskapet..








Kommentarer
Postat av: Eva..igen

Åhhhh, så bra att ni gick tillbaka ändå och hjälpte fågeln. Nu hoppas vi bara att den tillfrisknar och kan bli flygfärdig igen. Oavsett så blir det ett bättre öde än att bli ihjälhackad som du skrev.

Jättekramar till er...

2009-01-25 @ 21:06:45
Postat av: Syster yster

Så fantastiskt fint gjort utav er att försöka rädda ormvråken! Håller tummarna för att den ska bli helt frisk och få sväva ut över skog och mark igen.

Kanske botade denna operation söndagens shoppinglust också? :-)

Ha en superfin måndag, och du, ta det nu lugnt idag och slappa och bara ha det skönt!

Kram, kram

2009-01-26 @ 07:51:55
Postat av: Hrönn & Daniel

God kväll Hjärtat!

Va sött!! Hoppas allt e fint på landet :-)

Vi hörs snart. Kramar

2009-01-26 @ 21:36:26
Postat av: Malin

Vad otroligt fint gjort av er! Men jag förstår dig... Jag och Tomas hittade en pippi borta på Barnhusgatan en gång och vi åkte med den till Fågelcentralen i Kungälv vi med (mitt i skogen). Kan inte med att se djur lida - oavsett om de är vilda eller tama...

Hoppas du har haft en skön vecka so far. Imorron är det torsdag och sen är det freeeeeedag! :)

Bamsekramisar!!!

2009-01-28 @ 21:05:05
Postat av: Fadren

Måste varit helt fantastiskt att få komma så nära en vild ormvråk!

Och så typiskt dig att ta hand om den på ett sådant bra sätt!

2009-01-29 @ 16:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0