Sketdator!!

Alla ni som undrar varför min blogg helt plötsligt ser ut som att den skulle vara skapad av ett förskolebarn (vilka i och försig gör många fina konstverk) så vill jag bara berätta att min dator fått sig ett spel och jag kan inte ändra någonting just nu, så ni får stå ut ett tag med den underbart rosa bakgrunden samt den oootroligt välplacerade och snygga headern,,not!!
I dag har det varit jobb som vanligt med allt vad det innebär. Det tog ca 40 minuter att ta sig dit jämfört med de vanliga ca 20 minutrarna då ett härligt snötäcke la sig på alla vägar i morse o plogbilen lös som vanligt med sin frånvaro, så är det att bo på landet. Den som plogar här heter Gunnar i hålan o han är väl ca 75 bast så det är inte mycket mer att säga om det.
Beach 2009 lös oxå med sin frånvaro idag då jag smällde i mig en kebabsallad till lunch samt att en tjej på jobbet fyllde år och bjöd på två smarriga tårtor,,attans oxå. Väl hemma blev det lax med färsk tortellini och ruccolasallad..varför ska det vara så härligt att äta allt gott!! Men jag ger mig inte ännu, Körde ju pulverdiet ett tag (6 veckor) men har väldigt svårt för att komma igång med det igen,,skam den som ger sig :-)
Hundarna har haft en relativt tråkig dag men har fått varsitt tuggben nu som kompensation då jag inte hann hem innan mörkret la sig o därför blev det bara rasthagen på eftermiddagen i stället för promenad. Men vi gick en lång promenad i snön i morse så de klarar sig nog.
Ska snart gå o lägga mig o läsa min bok som jag håller på med nu,,egentligen gillar jag den inte då den är vidrig. Den handlar om tre systrar som växte upp i sekten Guds Barn,,men det är ju nyttigt att ta lärdom om andras levnadsöden. Vill läsa ut den så fort som möjligt så jag kan börja med Viveka Lärns Där solrosorna blommar i stället..älskar att läsa men det blir ju inte så mycket tid över för den varan. Läser innan jag ska somna och då blir det väl ca 5 sidor innan ögonlocken tyngs ner. Har fått mindre och mindre plats i sängen oxå då Zingo har börjat breda ut sig i hela sin längd plus att vår kattunge Agnes ska hålla på o snutta på mitt nattlinne varje morgon runt fyra fem tiden. Men vad gör man inte för sina husdjur,,ha en härlig kväll,,kramar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blev lite full i skratt..jag avslutade en bok igår som jag oxå tyckte var ruskig. Bestämde mig för att läsa ut den (skumläste till sist) så jag "blev av med den". Fick den av en väninna o bokvalet var väl inte bingo precis..men men!

Pulver..hm..dit räknas inte semlor..eller?

Var i Falkenberg o köpte hundfoder, Lasse o Andréa var med, de tyckte absolut att vi skulle fika på "Falkmanska" på andra sidan gatan av butiken. Mmmmm...mycket typ hembakat. Lasse ville ha semla, inte min favvis men va sjutton, den såg ju god ut. Blundar man så ger det inga kalorier har jag läst ;-) Nu var den inte så god, hackad mandel i mandelmassan, men det e klart, jag tog skeden och gröpte ur det godaste. Hälften lämnade jag kvar, räknas det som pulverdiet a la Cambridge..haha!

Kram Kram

2009-01-08 @ 22:04:09
Postat av: Anonym

Skrev ett inlägg som försvann när jag tryckte på "skicka"..grrrrrrrrr. Orkar inte skriva det igen...suck!

Kram/Eva

2009-01-08 @ 22:07:21
Postat av: Jessica

Livsfarligt att läsa din blogg, blir ju superhungrig :), som tur är har vi fredagsfika snart (9.30) och Olle har bakat rulltårtor i mängd, mmmm vad gott det ska bli! Var ju faktiskt en hel timme på gymmet igår så lite kan jag väl unna mig, hi-hi, fast jag får väl vara ärlig och berätta att ena halvtimme låg jag i solariet.....:)

2009-01-09 @ 07:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0