Söndag

I dag när vi var i skogen mötte vi på en skadad rovfågel. Den var så vacker där den satt. Jag hade både Tim o Triton i koppel men vi gick i otroligt hal lera så när de såg fågeln så tappade jag Triton. Han sprang fram till den men gjorde ingenting. Han kände säkert att den var skadad. Zingo var oxå lös men han var mycket mindre än fågeln så han vågade inte göra något när den spände upp sina vackra vingar i försvar. O jag blev så ledsen, den tittade på mig med sina vackra ögon precis som den bad om hjälp. Men jag kunde inget göra,,snyft. Jag kan ju i och för sig gå tillbaka utan hundar och försöka fånga in den o ta den till ett djursjukhus. Hur mycket ska man låta naturen ha sin gång och hur mycket ska man lägga sig i?? Jag hittade en skadad skata en gång och ringde någon slags fågelcentral. Men innan jag hann ta den så var den redan död. Kanske att jag går tillbaka. Hur hade ni gjort? Usch nu kommer jag tänka på detta hela dagen. Känner jag mig själv rätt så kommer jag gå tillbaka. Ska surfa lite på nätet hur man kan göra när man hittar skadade vilda djur.
Annars är det städdag idag. Inte det roligaste men totalt nödvändigt nu i lervällingen. Det tråkigaste är att plocka undan allt som alla tagit fram o låtit stå framme, men det måste ju göras. Jag har min lediga måndag i morgon så då kan jag ju slappa. Känner för att köpa massa nya saker, framför allt inredning till huset. Men det blev ju inga miljoner på hästarna i går heller så det är nog bara att glömma. Kanske kanske att jag åker o köper en liten lampa eller en tavla bara för att stilla min otroliga köplust,,Japp,,men först en date med dammsugaren

Kommentarer
Postat av: Eva

Stackars fågel...hm..det är svårt att veta när och om man ska gripa in, precis som du skrev. Andréa är precis som du, de hade övergivna små igelkottungar utanför när de bodde i stan. Hon var förtvivlad o ringde runt, hittade ett ställe där hon fick info hur hon skulle gå tillväga o om jag inte minns fel åkte hon o lämnade dom där. Det var några år sen, hon flyttade en skadad humla på våran parkering så vi inte körde på den o.s.v. Ja, jisses, hon räddar det hon kan ;-)

Dimmigt väder idag, enda fördelen är att man slipper se hur smutsiga fönster man har. Solens strålar e liksom obarmhärtiga vad det gäller att svslöja vissa "detaljer"..suck!

Nu e det dax för middag...ha det bra.

Kram Kram

2009-01-25 @ 15:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0