Vandrat mot solnedgången

I dag hade jag min första aning av vårkänslor. I morse kvittrade fåglarna i skogen och solen steg upp röd och fin. Efter jobbet åkte jag hem så fort jag kunde och tog en låååång promenad med Tim. Vi gick ca en mil in till Åsa. Fick lite dåligt samvete av att lämna de två andra hemma men det är just nu Tim som behöver social träning. Påpälsade med reflexjacka och reflexväst började vi gå mot solnedgången strax innan kl fyra. Det tog lite mer än en och en halv timme att gå dit. Väl inne i Åsa så var det mycket nytt för Tim. Han tittade misstänksamt på pizzerian och shell macken. Men han var lugn och fin i kopplet. Tyvärr så träffade vi bara en hundrädd tant som förskräckt skrek Nej! när Tim ville hälsa, och tyärr mötte vi ingen annan hund. Vi mötte bara cyklister, en bil som stannade och frågade mig var man kunde köpa kycklingar och två små skrikande barn utanför Ica. Alla möten gick bra, det enda som fångade Tims intresse var de skrikande barnen och det kan man ju förstå när de lägger upp höga C :-) Vi hade tur som fick skjuts hem för varken Tim eller jag hade nog orkat gå hela vägen tillbaka. Dessutom var det ju kolsvart vid det laget så det får bli en annan gång. Nu ligger de förnöjt och tuggar på varsitt ben och i alla fall Tim har haft en härlig dag. Jag har nog bränt de kalorier jag skulle i dag och kommer förmodligen sova hur skönt som helst. Har ju även läst ut den vidriga boken och börjat med " Där solrosorna blommar" i stället.  Japp våren,,nu får du gärna börja ditt intåg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som det verkligen blev en lååång promeenad idag. Jobbat till kl sex ikväll men när jag kom hem berättade Lasse om härliga hundpromenader som han gjort i det fina vädret..suck! Själv fick jag sätta mig på motionscykeln en stund alltmedans Bella roade sig med att försöka bita mig i tårna varje gång pedalen gjort ett varv..haha!

Satt en kort stund o insåg att det var inte särskilt kul att sitta där även om Bella gärna gjorde mig sällskap. Nope, nu sitter jag i soffan med datorn i knät..betydligt roligare iaf ;-)

Kram Kram

2009-01-21 @ 20:01:50
Postat av: Syster yster

Det var ingen dålig runda! Ja, visst får man en härlig känsla inombords när man hör fåglarna kvittra och får en föraning om våren! Vi hörde faktiskt fågelkvitter i söndags när vi tog en mycket kort promenad, blev helt paff, var ju så grått och trist ute så vem hade trott att det skulle låta så ljuvligt ute? Härligt att höra hur som helst, väcker ens vintertrötta livsandar till livs.

2009-01-22 @ 12:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0