Vardag

Japp då var det vardag igen. Tillbaka på jobbet, vi är inte full styrka ännu, ett fåtal har ännu semester ,,lyckos dem:-) Hundarna var grymt trötta i morse när jag skulle ha upp dem tidigt. Caroline är den enda som har börjat skolan idag. Hannah och Philip börjar i morgon. En härlig dag i skogen i morse var det i alla fall och lugnt utan incidenter. Har precis ätit lunch. Hade med mig en egenskapad tonfiskbaguette och receptet kommer här:
1 burk tonfisk i vatten
1 burk creme fraiche
Lite majonnäs
1 hackat kokt ägg
1/2 gul paprika
1/2 rödlök
lite rivet citronskal
lite dill och nymalen svartpeppar
Blanda alla ingredienser och lägg på färsk delad baguette tillsammans med lite strimlad sallad och tomat,,mums :-)
Har fläskat på mig riktigt över jul så såna här läckerheter blir det inte mer av men gott var det. Ska börja min  beach 2009 bantning snarast :-) Måste ju se bra ut om jag ska springa med Tim på någon stor utställning i vår oxå,,o framförallt orka springa,,haha. Håller med Eva ,,nu får våren gärna komma.

Kommentarer
Postat av: Eva

Fast du..jag har oxå jobbat. Började i måndags..suck! Men jag behöver ju inte ha med mat eftersom vi äter med patienterna. Så efter husmors lunch o middag plus mellanmål så kände jag mig rätt mätt när jag åkte hem vid 18-tiden ikväll! Jaja, jag lär ju aldrig kuta runt i ringarna med Bella iaf..haha! Ikväll blir det soffan o lite teve..så får det bli! Kramar...

2009-01-07 @ 19:01:49
Postat av: Malin

Hej gumman! Det lät ju inte som någon fläskig macka direkt. Då hade du ju BARA haft bacon, majonnäs, korv och fläsksvålsgrejs på (urk!). Jag är kvar i Gävle, men jag tar tåget hem imorgon. Gustav har varit dålig men mår bättre nu (problem med kisseriet). Stackars lilla kisse! Tur att Tomas var hemma!! Ta hand om dig och hälsa alla så gott!! Puss & kram på dig!!! /Svägerskan :D

2009-01-08 @ 17:20:32
URL: http://www.gemigsinnesro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0