Blåsor och Bromsbett

Nu är de ettriga bromsarna,,har minst 10 på mig som bits varje dag. De slår myggen och knotten med hästlängder och är helt klart de vidrigaste insekter jag vet. Det är inte bara jag som har ont av dem. Hundarna gillar dem inte och inte grannens hästar heller. De får stå med stora täcken på sig i värmen för att slippa plågas av dem.
I går var jag i stan och träffade Marina från Finland. Vi hade väldigt trevligt i sommarvärmen. Först åt vi en god middag på Golden Days, vi skulle egentligen satt oss på operans sommarveranda men dessvärre var det fullt. Men det var faktiskt väldigt trevligt på Golden Days oxå och vi fick trevliga bordskamrater som satt o tjatade på ren Göteborgska typ Peter Apelgren. Så det var säkert en upplevelse för Marina. Sen gick vi en promenad. Hon ville se Haga och Linnégatan. Vi gick och gick och det resulterade i en megablåsa på Lilltån,,rätt cool faktiskt ,,och ett par andra lite mindre blåsor. Det var väldigt varmt och kvavt inne i stan men mysigt ändå;.)
I dag har jag haft värsta energin trots värmen. Har skurat verandan, städat kaninburarna och marsvinsburen, dammsugit, vattnat alla blommor inne och ute. Rensat ogräs, tvättat bilen, lagat mat,,o lite annat smått o gott. Tänk om man kunde känna sån energi lite oftare:-)  Men nu när det gjort,,skulle i och för sig behövt vaxat bilen oxå men det får vänta,,alla har vi en gräns. Lyckades krossa en flaska vitvinsvinäger i köket oxå när jag skulle laga mat,,så nu sprider sig en härligt frän doft genom huset haha.
För att inte tala om hur varm jag är just nu,,skulle inte haft något emot att bada här just nu :-)

Eller vid närmare eftertanke,,kanske inte,,hihi
Nu ska jag spela monopol med döttrarna , ha en fortsatt trevlig kväll,,kramar,,

(ska ha upp den där gäddan någon gång förresten,den som tog mitt drag förra sommaren :-)

Kommentarer
Postat av: Fadren

Hur orkar du?? Jag blev dödstrött bara av att läsa om det!!!

2009-07-05 @ 18:27:09
Postat av: Lotta

Haha,,det vet jag inte,,ibland blir det så bara,,tyvärr för sällan,,kramis

2009-07-05 @ 21:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0