Kvavt

I dag är det så kvavt ute att det nästan inte går att andas. Efter bara ca 5 minuter i skogen så hässjade hundarna tungt och jag med :-) Svetten rinner och man blir dödstrött. Enligt prognoserna ska det inte bli något regn men jag har garderat mig och hängt ut tvätten,,det finns inget bättre regnframkallande än det:-) I dag ska jag bara sitta med näsan i pluggboken. Barnen är hos sin pappa så det är bara att plugga på.
Igår trodde jag att Triton hade börjat blöda ur sitt sår. Det var blodfläckar överallt i köket och i hallen. Jag skurade bort dem och när han la sig ner så blev det nya färska med en gång. Jag tittade på såret men kunde inte se att det blödde,,skumt. Började kolla runt om han blödde någon annan stans och då hittade jag en stor blodklump i mungipan. Vid en närmare titt så var det givetvis en underbar jäkla fästing som hade bitit sig fast i mungipan. Den hade sugit rätt länge och Triton hade lagt sig på den och den hade smashat men hängde ändå kvar och givetvis så blev det ju då ett stämplande med blod överalt,,suck. Har satt exspot på alla vovvarna och frontline på katterna men de jäkla insekterna följer så snällt med ändå..Funderar på att starta en skogsbrand och utrota de jäklarna,,hehe,,Kanske inte värt att skriva för här är det skogsbrander varje år,,någon pyroman typ som springer omkring o tänder på,,o då kanske de tror att det är jag :-(  Annars händer här inte mycket,,min käre man och jag har startat ett Alfapet maraton så det sitter vi o spelar varje kväll,,o vem har vunnit hittills då??? Jag såklart,,hihi,,nej då man ska inte vara för kaxig,,snart får han nog revansch. Skulle sett på mitt morden i midsomer i går,,men så råkade det ju vara så att prinsessan fyllde år och då får jag inte se på det ,,surt,,Kollade på prinsessan istället och tyckte att det var rätt trist,,den enda bra var ju Måns Zelmerlöv och Jill Johnsson,,resten kunde kvittat..
Back to work,,ha en härlig Onsdag,,Kramen

Kommentarer
Postat av: Eva

Saknade oxå Morden i Midsomer igår. Sitter bänkad varje tisdag under sommaren. Skumpa o Mord e det som gäller. Det e Pernillas fel, hon har "lurat" in mig i detta me skumpa ;-)

Det programmet som var istället var ju inte för kul precis...suck!

Ikväll får jag väl nöja mig med Miss Marple. Inte i samma klass som Midsomer, men ändå...

Kram i värmen.

2009-07-15 @ 19:44:24
Postat av: Lotta

Skumpa kanske vore något,,det har jag inte tänkt på:-) Kram

2009-07-16 @ 10:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0