Pulver Dag 1

Ja,,som ni ser så sköt jag på min pulverdiet då min karaktär är helt otroligt dålig,,o så var det ju helg o mys o så. Men idag är det en alldeles vanlig regnig Måndag och en perfekt dag att börja på. Första dagen brukar inte vara några som allra helst problem så jag förväntar mig att den går ganska smärtfritt. Tog ett chokladpulver till frukost (pulvret jag äter heter God Balans) och nu ska jag ut med hundarna som tydligen har haft sovmorgon slöfockarna:-) Tim har varit dålig i magen igen och till och med bajsat blod. Inte bra. Men jag fick en känsla av att det beror på ett märgben som jag köpte på huveröds häromdagen. Det var rökt och gav ifrån sig en massa flisor. Har därför gett Tim sparris,,som han konstigt nog älskade,,för att se om det kan rensa tarmen lite. Annars får det nog dessvärre bli veterinär för min lille pöjk. Han har inte spytt eller visat några andra tecken på att det har fastnat något och han har ett jättebra allmäntillstånd så nu ska det bli intressant att se vad som kommer ut därbak idag. Sånt liv lever man när man har hund,,mycket bajsprat och annat. Man vill ju att de små liven ska må bra full ut.
Näpp ut i regnet..rapport om Dag 2 kommer i morgon och ni kommer nog märka att det blir mer och mer ångestfyllda rapporter hihi,,ända fram till Dag 5 då man kommer in i ett härligt tillstånd,,så,,ha en härlig Måndag
Kramisar

Kommentarer
Postat av: Eva

Lycka till, Lotta!

Har haft ont i ett knä ett tag, tog mig till sist till el doctore idag. Hade hoppats att bli ordinerad högläge med benet, pläd om axlarna o en god bok..men nope! Idrottsläkare som han e så blev det träning som ska gälla...pust! Fram me motionscykeln som Lasse ställt in förrådet när vi hade fest. Fast den står väldigt långt inne ;-)

Hm..får vänja mig vid tanken med att läsa om allt från pulverdieter till viktväktarna medans fingrarna hela tiden söker sig till skålen med salta cashewnötter!!!!

Sista semesterveckan...som sagt...räcker väl med att börja tänka på de där me bantning iaf, lr hur?

Suck suck.....

2009-07-27 @ 14:23:26
Postat av: Lotta

Tack Eva,,det har redan gått åt skogen,,nu struntar jag nog i det här med pulver,,orkar inte, vill inte. Jag är född fet och får nog vara fet resten av livet är jag rädd,,ja ja fanns inte jag så skulle ju inte de smala ha något att glädja sig åt,,suck,,cashewnötter,,mums,:-)

Kramis på dig

2009-07-27 @ 21:25:56
Postat av: Eva igen..

...å om inte såna som jag fanns kunde inte alla bantningpreparat bli sålda. Nope, ska nog gilla läget mer o framförallt tycka att jag e rätt ok ändå. Verkligen inte snyggt me smalisar heller..så de så! ;-)

Så himla bäst vi e du o jag...fråga våra jyckar, dom älskar oss hur vi än ser ut!!!!

Kramar/Eva

2009-07-28 @ 13:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0