Rovfågel i hagen

Usch, idag kunde det ha hänt hemska saker. Jag stod i hundhagen och pratade i telefon med min mamma. Triton och Tim låg längre ner i hagen och lille Zingo var ca 1,5 meter i från mig. Jag stod skymd av huset och Zingo var ute på gräsmattan. Jag ser i periferin att en fågel närmar sig,,tänkte att det är nog bara en kråka och fortsatte prata,,Det visade sig att det var en stor rovfågel,,minst 1-1,5 meter mellan vingarna. Hur vet jag det?? Jo den gjorde en ansats att försöka fånga Zingo! Den var ca 1 meter ifrån mig då den såg mig och vände,,hade jag inte varit ute så vet i gudarna vad som hade hänt..blev helt iskall och trodde inte det var sant,,!! Skakade en bra stund efteråt då jag insåg vad som kunde hänt! Ibland har man tur i oturen helt klart. Nu får mitt lilla hjärta inte vara ute själv på gräsmattan på ett tag,,
I dag har vi åska och regn,,regn i massor. Det enda man känner för att göra är att lägga sig i sängen och läsa och knapra på lite praliner :-) Men jag har ingen bra bok och praliner har jag definitivt inte..kanske tar fram min pluggbok i stället,,problemet är att då kommer jag säkert somna efter ca en o en halv sida,,:-)
I dag kommer mina flickor hem,,skulle åkt och vaccinerat mina vovvar o katten på Måndag men får tyvärr skjuta på det några dagar då jag har total ebb i kassan,,surt med dåligt med pengar på sommaren,,men svälter gör jag ju garanterat inte i alla fall,,Njut av livet alla där ute,,

Otroligt vacker men jag är oerhört tacksam om den inte tar min Zinka :-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Men jisses vad läskigt! Vilken tur att han gav sig av när han såg dig, hade kanske kunnat anfalla dig oxå. Stackars lilla Zingo som väl var ganska ovetande om det som hände kan jag tro!



Här har det oxå regnat förstås o raringen Bella har sin vana trogen grävt en stor grop vid friggeboden. Nybadad o allt! Nu får Lasse gå ut o borsta av henne det värsta, det är ju hans älskling trots allt..haha!

Kram Kram

2009-07-18 @ 16:23:10
Postat av: Lotta

Ja,,det är något speciellt med hundar och lera o smuts,,pratade med en man som skulle skriva in vår tomt i sin orienteringskarta häromdagen o han hade haft hund men den va borta nu o det första som han sa var att- Det är sån skillnad,,nu är det så rent o fint hemma,,haha..Men såklart saknade han vovven oxå,,kramen

2009-07-18 @ 18:17:20
Postat av: Carro

Vi har visst praliner.

2009-08-10 @ 00:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0