Sår

Triton har fått ett sår på benet. När jag tittade på det så trodde jag först att det var ett sk hotspot,,värmeutslag/eksem. Jag rakade området för att rengöra det och hålla det torrt. När jag hade rakat så såg jag att det satt en gammal fästing i mitten av såret. Nu får han gå med tratt så att han inte slickar sig och så får man bara hålla tummarna att det inte blir någon Borrelia,,skit med alla jäklans fästingar,,som tur är så ska vi till veterinären nästa vecka med hela djurligan så då kan ju de titta på det o se hur det ser ut.
Har precis ätit middag, kör ju med viktklubben nu och idag lagade jag Ostgratinerad purjolök med skinka. Lite väl mycket purjolök kändes det som, men annars gott och framförallt stora portioner,,orkade inte ens äta upp allt och det är ju inte likt mig..
Nu regnar det igen, ska snart ut på kvällspromenaden med killarna,,men ska se om regnet avtar lite först. Nu vill jag ha solen tillbaka. Ingen vinst blev det på hästarna heller,,suck :-)
Ha en fortsatt härlig Lördag..

Kanske blev det för mycket av denna varan herr Triton :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0