Midsommar

Japp då var det dags för ännu en midsommar. Midsommarstädningen är i full gång och vi har varit och kämpat i mataffären tillsammans med minst tusen andra som likt krigskämpar slet åt sig allt vad som fanns av sill, västerbottenost, gräddfil, jordgubbar, gräslök och färskpotatis,,det krävs sitt tålamod att shoppa under såna förutsättningar. Men nu är det färdigt, förutom att jag inte hittade några färska hallon och märgben till hundarna. Dessutom glömde jag röd lök. Men det får man försöka hitta i morgon. Hade tänkt dammsuga o skura golven idag men eftersom Tim fäller så insåg jag att det är lika bra att göra det i morgon. Varför göra något nu som man kan göra senare?? :-) Idag gick jag ut med hundarna i hällande sommarregn men lagom till vi kom tillbaka så sken solen. I går gick Tim sitt sista blodspår på kursen. Eller rättare sagt tre spår. Sen var han dödstrött. Jag skulle hämta Caroline på kungsbacka station då hon kom från Halmstad så jag passade på att ta ut Tim ur bilen och promenerade med honom fram och tillbaka. Han blev helt klart konfunderad över varför han inte kunde få lov att hälsa på alla trevliga människor och dessutom var det framrusande tåget jätteintressant och spännande. Så som sagt så sov han ganska skönt i natt, snarkande och ivrigt drömmande med framtassarna i vädret och i ryggläge,,hehe.
Hann lämna in min första inlämningsuppgift idag oxå i ämnet vård och omsorgsarbete..fråga mig inte hur jag hann men det gjorde jag. Nu ska här badas hundar och lagas mat.,,västerbottenostpaj, räkpaj, potatis och laxpaj,,små alltså,,senapssill och lite annat smått o gott...
Jag vill önska alla en Trevlig Midsommar! Ta det lugnt med spriten,,kram kram
                                                            

Kommentarer
Postat av: Eva

Önskar er en trevlig midsommar också!

Själv jobbar jag så för min del blir det lugnt, kanske hinner åka med Lasse o barn o barnbarn o svänga dom lurviga kring stången innan plikten kallar.

Ha de gott. Många kramar/Eva

2009-06-19 @ 10:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0