Regn och Slutprov

Japp då har man avslutat ännu en kurs. Idag skrev jag slutprov i kursen Etik och Livsfrågor. Det gick bra,,tror jag. Svarade ialla fall på alla frågor och det är ju i alla fall en bra början:-) Fick ett MVG på min näst sista inlämningsuppgift oxå så jag hoppas på minst ett VG i kursen. Nu går jag direkt på kursen Vård och Omsorgsarbete. Det ska bli intressant.
Barnen har sommarlov nu och det berömda svenska sommarlovsvädret har börjat,,regnet öser ner och temperaturen växlar mellan som lägst plus 5 och när man har tur plus 12. Barnen har tråkigt, hundarna har tråkigt och jag har grymt tråkigt. Det är nu som man borde boka en resa till varmare breddgrader. För när man väl har gjort det så kommer garanterat det vackra svenska sommarvädret,,hehe. Ungefär så känns det nu. Har börjat få hosta och ont i halsen oxå så allt roligt kommer väl på en o samma gång som vanligt. Min äldsta dotter gick ut nian med jättebra betyg och det gör en gammal mamma väldigt stolt. Grattis gumman och bra kämpat!
Snart ska vi åka upp och hälsa på valpisarna oxå, det ska bli roligt då man saknar dem rätt mycket efter att man fått vara med på valpningen. Man får ett lite speciellt band till dem trots att de inte är mina,,så är det. Vi har en gång kvar på Tims blodspårskurs och det ska bli roligt att åka dit nästa gång oxå. Har försökt få tag i blod i livsmedelsaffärerna men det är inte det lättaste. Hade ju tänkt lägga lite spår här uppe i skogen. Men skam den som ger sig.
Annars är det som sagt väldigt dött nu. Vi var en sväng till Ullared och shoppade loss . Men det var mest barnen som fick, vi köpte bara tvättmedel och annat diverse i förbrukningsvaror. Köpte ett gäng glaskrukor som jag ska använda till att plantera om min orkideér i. Men kan inte ta alla samtidigt då vissa blommar och man ska inte plantera om under blomningen.  Annars är det även tomt med projekt just nu. Studierna tar ju ändå sin tid och jag har ju ett gäng veckor kvar så det är bara att köra på.
Köra på borde jag även göra när det gäller att gå ner lite i vikt :-) Lagade dock en riktigt god middag idag. Exprimenterade och resultatet blev Lottas Sjöman :-) Skivad potatis, skivad lök, nötfärs, chilipulver, vitlökssalt och paprika..Lägg i en ugnsform och häll över ett gäng mellangrädde, toppa med riven ost. Servera med en grönsallad. Det blev fantastiskt gott men säkert inte alls nyttigt. Allt gott är onyttigt ju,,suck. Har beställt ett gäng pulver som jag ska hämta ut någon dag. Men jag tror inte att jag klarar att gå bara på pulver igen. Vi får se.
Nu ska jag hoppa i säng o läsa min bok " Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda. En ganska bra bok. Har försökt få tag i filmen " En sång för Martin" idag. Men det verkar helt omöjligt. Är det någon som vet var man kan få tag i den så tipsa mig gärna. Jag behöver den för mina studier.
Natti på er


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla med Tompa, han har ju ett rätt gediget lager med film :), en kanonbra film för övrigt, men sorglig....kram från lill-syrran. Hälsa barnen och pussa hundarna!

2009-06-16 @ 08:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0