Valpar, Agilityfinal och blodspår

Nu har det varit fullt upp en tid. Fick äran att vara med på ännu en valpning hos Tims uppfödare. Det var lika fantastiskt denna gången om inte ännu mer fantastiskt då jag kände mig lite säkrare på hur man skulle göra denna gången. Det blev fem underbara svarta labbevalpar, två pojkar och tre flickor. Själva förlossningen var lugn och fin och tiken Niva var hur duktig som helst. Hon var helt enkelt bäst! Nu sitter jag här hemma och saknar de små liven och skulle mer än gärna vilja vara med dem varje dag för att se hur de växer och frodas.

Här är de precis nyfödda,,snuttarna


I Onsdags hade vi avslutning på Zingos agilitykurs, Det var en tävling som avslutning och mitt lille hjärta kom sexa. Han var helt klart bäst men det var ju poängen på hindren som räknades vilket gjorde att vissa valde att gå flera gånger på samma hinder med höga poäng medans vi valde att ta alla hinder. Utan att skryta så klarade Zingo alla hinder med bravur. Jag är sååå stolt över honom. Han fick en liten statyett i form av en vit pudel som pris. Men trots allt så är det ju viktigast att man har roligt tillsammans.
I går kväll var det premiär för Tim att gå blodspår i en skog i Kållered. Detta var riktigt roligt, både enligt honom och enligt mig själv. Tim var jätteduktig även han. Det sista spåret tog han jättesnabbt. Sen på kvällen var han dödstrött och det är så härligt att se sina hundar trötta av att de har blivit aktiverade. Så nu blir det ut i skogen och skvätta blod :-) Får väl passa på innan hösten kommer då jägarna är i skogen. De kanske inte blir så glada om jag lagt ut massa spår som avleder deras jakthundar,,fast tanken i sig är ju väldigt rolig om man nu ska vara lite skadeglad,,hehe.
Plugg är det mycket av nu oxå,,det blir mer och mer och större uppgifter. Får nog sitta i helgen då jag haft fullt upp hela veckan och nästa vecka blir även den full med avslutningar, skatteåterbäring (vilket givetvis innebär shopping) och lite annat smått o gott. Måste nog ta en kurva upp till de små godingarna oxå (valparna) för att se hur stora de blivit,,det går ju snabbt med tillväxten och innan man vet ordet av så rusar de små liven omkring.
Foton på Tim i blodspåret kommer senare då kursledaren sprang omkring och fotade alla hundar med klövar i munnen, skulle tro att vi får dem på sista omgången.
Ha en riktigt härlig Nationaldag i regnet..
Kramar till alla därute

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul med spår va! Säg till när du/ni känner för att spåra igen, så kan vi köra ihop!

2009-06-06 @ 20:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0