Vattenapportering

Ja då var midsommar slut oxå och nu är det bara ett halvår kvar till Jul:-) Vi hade en trevlig midsommar med mycket mycket mat. Usch,,känns som jag aldrig mer vill äta. Men det går nog över:-) Svärmor och svärfar var på besök. Dessutom var Carolines kompis Kim här och det var jättetrevligt. Vi var så många att vi fick ihop till två kubblag och efter många nederlag så vann mitt lag helt plötsligt. Vi hade tur med vädret oxå och det är ju inte ofta man kan säga på midsommar:-)
Så här fint blev vårt midsommarmatbord..:-)


Häromdagen köpte jag en flytande dummy till Tim. I dag kände jag för att prova den så vi åkte ut och letade upp en sjö i närheten. Det tog en stund att hitta ett bra ställe som inte var fullproppat med badande människor och andra semesterfirande varelser men till slut hittade vi en vacker tom plats. Tim fattade galoppen direkt och han skulle nog kunnat hålla på i evigheter om han hade fått men till slut var det dags att avbryta. Vi hade de andra två hundarna med oxå, men Zingo ville inte bli blöt så han stod mest och gnällde på stranden. Triton som alltid har älskat att simma tog det väldigt lugnt och lade sig bara ner på det grunda. Tyvärr är det nog så att han har för ont för att simma,,stackarn. Men han njöt ändå, tror jag. Usch jag vill inte att han ska ha ont :-(
Här kommer lite härliga bilder på Labradoren i sitt esse,,vatten och apportering,,kan inte bli bättre för en labbe tror jag:-)

Inga problem matte,,jag fångade den :-)



Profilbild på världens vackraste labbe :-)



Jag närmar mig målet :-)



Kolla svallvågorna ...



Tävling med lillmatte som oxå vågade sig i vattnet,,gissa vem som kom först i mål..:-)


Efter badet blev det flintasteksgrill och färskpotatis med gräddfil och gräslök,,inte så dumt o det tyckte inte dagens simmare heller som givetvis fick smaka,,,skam vore det ju annars när det är midsommar och allt. Nu väntar sängen igen,,wonderful,,,Natti natti..kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0