Ledig Måndag

Åh härliga lediga Måndag. Nu är den snart slut. Har varit helt ensam hemma nästan hela dagen. Patrik har jobbat och barnen har varit i skolan. Tog som vanligt skogspromenad på morgonen med vovvarna. Triton är gott sur nu för att han inte får springa lös. Han lägger sig ner, ska rulla runt och han går långsamt,långsamt och åt helt andra håll än var vi övriga går. Demonstration på högsta nivå. Men jag vet ju samtidigt vart han kommer springa direkt om jag släpper honom eftersom skallen ligger kvar i hästhagen,,o han vill alltid gå åt det hållet.
Hundvård blev det igår. Zingo ser numera inte klok ut men han är i alla fall ren och fin. Dessutom är det ju en klippning som passar för skogspromenader men garanterat inte för utställning,,haha. Triton fick jag oxå bort lite päls på och han skulle inte heller platsa för att visas upp. Tim fick klorna klippta och till sin stora fasa öronrens. Man kan i alla fall sammanfatta att Trim och pälsklippning inte alls är min grej:-)
På tal om utställning så börjar det dra i hop sig nu. Har hittat en som jag ska anmäla Tim till men den är Inofficiell, Får ju värma upp innan vi kör på stort i sommar. Hjälp! Men det måste ju göras. Ska ta mig i kragen och socialträna honom mer oxå. Ska ta en tur till slottskogen tänkte jag men åker helst inte ensam då hans iver kan ta på krafterna i armarna om man säger så:-)
Har precis ätit en härlig middag med ungsbakad falukorv o hemlagat potatismos. Riktigt gott. Tvättar gör jag oxå men snart ska jag bänka mig framför TV:n och titta på Familjen Annorlunda och Spårlöst som börjar idag.
Tjing

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej gumman!

Jag följer gärna med dig och Tim på socialpromenad i Slottsskogen! Kanske din nästa lediga måndag?? Jag har inget planerat nästa måndag vad jag vet än så länge... :)

Du får lägga mr Nobelpristagare åt sidan och läsa den roliga boken istället. Skattsökeriet börjar säkert inte förrän på sidan 300 iallafall - när han beskrivit sönder hela naturen... Hi hi hi!

Ha en härlig måndag!

Puss å kram å det var gött å ses i lördags! Hoppas vi ses snart igen (Carro fyller ju snart) :)

2009-03-16 @ 16:23:47
URL: http://gemigsinnesro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0