Söndag

Var hemma hos Mia igår och blev uppassad som vanligt när man är där. Hon är för underbar. Fick jättegod mat o åt så magen stod i fyra hörn. Champagne och jordgubbar fick jag som välkomstdrink. Vi satt på hennes uteplats och solen sken underbart härligt. Så ska livet vara. Vi tog sen en promenad med hennes underbara papillon Tanja och kastade boll som hon helt klart älskade.  Kom inte hem så sent trots allt och bakfull blev jag aldrig heller :-) Med andra ord totalt lyckat.
I dag är det en slapp Söndag. Har som vanligt gått i skogen, inte lika skönt idag men inte fel ändå. Har städat ödlornas bur och nu lagar jag söndags stek till familjen.
Patrik har eldat gamla grenar och man har massa tankar om vad man ska göra med trädgården som ännu inte är ngn trädgård.
I kväll ska jag bada Zingo och sen ta trimmern och bara raka av all päls som går (9mm), förra gången som jag skulle försöka skapa någon slags frisyr blev ju helt knasigt så nu är det trimmern som gäller.
Solen tittar fram här nu på eftermiddagen, har letat efter någon liten liten blomma som kan ge tecken på vår,,men har dessvärre inte hittat någon. Skulle inte förvåna mig om det kommer en snösväng till.
Nu ska jag titta till steken..Inte ngt man gör varje dag precis
Ha en härlig Söndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0