Utställningar

Varför denna skräck inför utställningar?? Kanske det kan bero på att vår första utställning var one of a kind. ALLT gick fel. Vi väntade i hur många timmar som helst i iskyla och när det väl var vår tur så hackade jag tänder av köld :-) Domaren var dessutom inte av den psykologiska typen utan en gammal militär som helt uppenbart gillade att domdera,,säkert var det inte han som bestämde hemma,,men ändå. Vi började snyggt med att springa åt helt fel håll,,till hans stora glädje. Sen sa han att : spring lite här o lite där så jag fattade ingenting utan började vela,,då kallade han in mig o sa att : Lilla gumman,,ser du den där skylten där nere? gå lugnt o fint mot den o sen tillbaka. Redan då ville jag ge honom en smäll på käften. Sen påstod han att min hund skulle bli fet när han blir stor om jag inte ger honom mindre mat o då skulle jag aaaaldrig orka hantera honom,,haha,,Han skulle bara veta att jag har en stor fin Golden hemma som jag alltid kunnat hantera o som väger 10 kg mer,,minst,,
Men i alla fall, Tim fick ändå ett första pris och fin kritik så han ville nog bara köra med mig. Här kommer några bilder på oss från den första utställningen i ett svinkallt Borås:


Tandkoll,,lägg märke till mina dubbla jackor :-)



O  han kunde stå fint :-)



Här är vi i varberg sommaren -08 o nu har han lärt sig att stå riktigt fint..här var det dessutom varmt:-) Första pris med HP blev det,,erkänn han är snygg mitt hjärta.

Nu ska jag snart bänka mig framför Let´s dance o heja fram kvällens par,,jag har bestämt mig för att Magnus och Elisabeth är de bästa för de är de som faktiskt utvecklats mest o jag håller tummarna för de båda,,hej hopp vad man engagerar sig,,
Trevlig Fredagkväll


Kommentarer
Postat av: Eva

Klart man får kolla på Lets Dance..men jag höll absolut på Magnus jag. Tycker han e duktig! Fast Morgan o även Laila e duktiga oxå. Elisabeth...njäe...dom hade väl gjort sitt nu.

Det e ju så himla lätt att sitta i soffan o tycka iaf...haha!

Ha en go helg!

Kram/Eva

2009-03-14 @ 10:27:42
Postat av: Eva..igen

Glömde bara säga att det e väl en himla tur att det är hundarna som ska bedömas o inte den som håller i kopplet. Klart att det bra om man kan visa upp sin hund, men alla är nybörjare nån gång o att träffa på en sån domare e ju ingen höjdare. Kanske skulle ha en utställningsbedömning på domare. Så kan de få gå fram o tbax o vi ger kritik. Kan ju stå med stora plakat o visa upp poänge....den här domaren hade inte ens fått HP...haha! Nope...

2009-03-14 @ 10:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0