Vårdagjämning och Tonåringar:-)

I går var ju vårdagjämningen här,,vad är det egentligen,,googlade och fick det här svaret:

"Vårdagjämningen inträffar när solskivans centrum passerar gränsen mellan södra och norra himmelshalvan, det vill säga passerar himmelsekvatorn. Punkten på himmelsekvatorn där passagen sker kallas vårdagjämningspunkten.

Vårdagjämningen är inte en dag, utan en ögonblicklig händelse som inträffar vid en bestämd tidpunkt."

O det blev man ju inte mycket klokare av,,men så är det i alla fall,,hela grejen är ju att dag o natt är lika långa,,men enligt wikipedia så inträffar detta något dygn tidigare. Lite kunskap så här på Lördagsmorgon :-)

Har vart i skogen med killarna som vanligt,,men utan någon större energi idag. Har sovit otroligt dåligt inatt, vet inte varför.  I går var samtliga tonåringar ute o hade olika saker för sig. Kvällen slutade givetvis med en sorts taxiverksamhet och jag missade på slutet på Let´s dance och fredagsmys:-( Så här sitter jag och har ingen som allra helst aning om vem som gick till final, inte för att det är så himla svårt att ta reda på,,men ändå.

I dag är det min tur att rymma från hemmet Ska hem till min väninna o dricka lite vin. Det ska bli skönt att få komma ifrån väggarna lite o roligt att få bubbla lite med en vän. Nu ska jag slappa lite i någon timme först..
Önskar alla en härlig helg,,,kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0