Veckan som gått

En helt vanlig vecka till synes. Inget speciellt som hänt. Jobbat (inget uppsägningsbrev ännu :-)).Haft ganska mycket att göra. Har lyckats boka in massa saker nästan samtidigt så har haft mycket "kommer senare" går tidigare-dagar. O har fortfarande några saker kvar att göra innan Mars är slut. Tandläkar o läkarbesök o utvecklingssamtal men sen ska det väl ändå vara färdigt.
Triton blev orsaken till att jag kom nästan en och en halvtimme försent i Onsdags. Han försvann i skogen som vanligt men denna gången dröjde det lääänge innan jag hittade honom. Brukar ju inte behöva leta precis utan han brukar komma lunkande efter sisådär 10 minuter. Denna gången fick jag ringa efter Patrik. Han försvann och jag hörde efter en stund ett skall i skogen. Blodet isade sig och jag tänkte att nu jäklar. Triton brukar aldrig skälla på något. Efter skallet blev det dödstyst. Tyckte jag hörde någon som ropade Nej! förtvivlat..o så hörde jag en ko som råmade flera gånger. Patrik och jag o de andra hundarna letade minst i en timme utan att hitta honom. Trodde absolut att han var död eller låg skadad någonstans. Patrik gick hem med de andra hundarna till slut, ifall Triton hade sprungit hem. Jag fortsatte leta i urskogen en stund. Sen kom jag ihåg att jag sett Tim hoppa över en gärdsgård i början av promenaden o tagit en liten avstickare in på en stig. Jag bestämde mig för att göra likadant o se vart den ledde. Gick ungefär 10 min och kom till sist fram till samma äng som vi hittade ormvråken på. Där mitt i hästhagen ligger Triton och tuggar på något. Jag blev så glad att se honom att jag ropade o nästan dansade, men det enda jag fick till svar var ett morr. O titta vad han tuggade på :



Fräscht eller hur?? En mega stor skalle av något slag. Som tur var en gammal skalle så han hade ju inte dödat någon ko eller så,,haha det hade han ju såklart inte gjort ändå, Men tusen tankar hinner ju flyga igenom huvudet när någon försvinner. Så från och med nu är det slut på friheten, koppel gäller överallt, för en hund som går på diet kan man uppenbarligen inte lita på :-)

Ska snart hoppa i bingen efter att ha tittat på Let´s dance som vanligt. Tyckte nog att det var orättvist att Niclas åkte ut, rent dansmässigt sett så dansar han ju miljoner gånger bättre än Elisabeth,,även om hon har en härlig charm. Men så är det ju när folket röstar.

Annars som sagt inget speciellt som hänt. Har lagt ut min första auktion på Tradera,,men helt dött, Jag har nog inte rätta knycken där haha. Vi får väl se,,

Nu ska jag lägga mig och läsa min senaste bok som är skriven av en nobelpristagare, den heter Skattsökarna och är lite halvflummig än så länge. Mycket naturbeskrivningar och lite handling, men det kanske kommer. Man vinner ju inte nobelpriset i litteratur för inget,,eller??
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0