Avmaskning och Fredag

Häromdagen kom vår inflyttade katt Gunnar fram med något vitt som höll på att krypa ut ur rumpan. (förlåt alla äckelmagade). Så då insåg jag att nu var det dags att avmaska hela gänget. I tre dagar har Triton, Tim, Zingo, Agnes och Gunnar fått avmaskningsmedel så nu ska de vara utrotade. Om man tänker på det så är sommaren väldigt skön, men den för med sig massa otäckheter. En morgon låg det tre kackerlackor på farstun. Vi var tvungna att elda upp dem då man ju inte ska trampa på såna. Sen är det ormar, getingar, myggor, fästingar, knott+ alla möjliga andra slags insekter, möss, råttor och ett gäng älgar :-) Man kan få värmeslag, bränna sig av solen mm. Men ändå är ju sommaren helt underbar. Ljuset, värmen och vattnet. Långa sommarkvällar med grill och hundpromenader,,jaja slut på dagdrömmeriet. Idag ringde de från hundskolan och meddelade att Tims blodspår börjar snart. Det ska bli spännande. Blir faktiskt en intensiv tid framöver med Agility, Valpning (om jag hinner dit i tid) och blodspår.
Annars går dagarna bara som de brukar, Förutom att jag pluggar då förstås. Har gjort min andra inlämningsuppgift på etik och livsfrågor och får väl se hur det går. Det som är positivt är att jag även hunnit städa hela huset. Idag städade jag Hannahs rum och det tog hela 5 timmar,,suck. Men det är underbart när det är gjort. Har även börjat planera trädgård och det närmaste projektet är ett grönsaks/potatisland. Herregud,,kan inte förstå hur jag någonsin hade tid att jobba,,haha:-) Lite ensamt är det dock men hundkurserna ger mig ju lite socialt och snart är det ju praktik oxå. Nu ska jag äta glass och dricka päroncider. Hugs and kisses :-)

Tim leker knähund :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0