Födelsedagsvovvar och föreläsning

Det var ett tag sen jag skrev och det beror mest på att det inte har hänt så mycket den senaste tiden. Har dock haft två födelsedagsvovvar. Triton fyllde 6 år den 26 och Tim fyllde 2 år i går. Grattis mina hjärtan! De har fått leverpastejsmörgås , falukorv och märgben som present. Men nu är det tillbaka i gamla rutiner som gäller så de inte blir för feta :-) Här är grabbarna som valpar..söta eller hur. Tiden går fort och nu är det inga små grabbs längre. Triton väger ca 42 kg och Tim ligger nog på ca 35.

       


        

Igår var jag på föreläsning på Hundskolan. Det var en veterinär från västra djursjukhuset i Göteborg som var där och föreläste om sommarens plågor för hund. Hon var verkligen kanonbra och jättebra att lyssna på. Man lärde sig några nya saker, tex så är det farligt för en hund att slicka på en padda,,,ja de dör inte men kan få rejäl salivering och dregla hur mycket som helst.  Sen var det mycket om värmeslag och värmeutslag, samt vattensvans. Nu vill även jag skriva detta på min sida,,man kan aldrig säga det för många gånger även om det verkar som att det tyvärr inte finns folk som fattar ! LÄMNA ALDRIG DIN HUND I BILEN!!!!!!!!!! BIND DEN ALDRIG I DRAGKROKEN!!!!!!!, Det är skrämmande tycker jag att det fortfarande förekommer att hundar dör av dessa två anledningar. Det var väl de två sakerna som är viktigast enligt mig. Jo,,och att aldrig låta dem bada i vatten där det är algblomning, algerna producerar ett cyanidliknande ämne som hunden snabbt kan dö av.
Annars var det info om huggormsbett, insektsbett, fästingar, skärsår, fukteksem,ögoninflammation, öroninflammation mm. En riktigt trevlig stund i alla fall.  Nu stundar en spännande väntan denna helgen för ev ska jag vara med på en valpning snart,,om jag hinner dit i tid...o det är verkligen ett av livets underverk! och en helt fantastisk upplevelse. Jag håller mina tummar på att lilla tiken kan hålla sig tills jag kommer :-) Idag blir det nog vackert väder,,njut av livet.
Trevlig Helg!              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0