Plugg

Japp, då sitter man här konstant framför datorn och pluggar. Tufft schema måste jag säga med ex antal uppgifter. Denna veckan blir extra tuff då jag har mitt första slutprov på Fredag. Innan dess ska jag ha hunnit med instuderingsfrågor, ett studiebesök med intervju på ett företag med minst 20 anställda samt inlämningsuppgifter för denna veckan. Dessutom ska jag ju hinna plugga in allt jag har gjort för att kunna fixa provet...det va ganska skönt att jobba i alla fall hihi,,nej då detta blir nog hur bra som allra helst. Nästa kurs är ju dessutom ett roligare ämne. Nu läser jag arbetsmiljö och säkerhet o det är rätt trist med mycket lagar och regler som man ska kunna. Nästa kurs handlar om Etik och livsfrågor och det är ju mycket mer intressant i sammanhanget :-)
Hundarna håller numera på att "dampa" sig. Kan tro att de är rätt trötta på att jag bara sitter här. Såklart har de fått sin morgonrunda i skogen men skulle tro att de längtar efter sin eftermiddagstur just nu. De håller precis på att slita sönder Tims pris från utställningen, han vann ju en liten gummianka, så det är inte rosetten som ryker. Men det är inte mycket kvar av ankan kan jag intyga.
Det blir ingen utställning i Larv för oss på Söndag. Jag känner att Tim behöver lite mer ringträning och att det är för nära inpå magsjukan för att åka till en utställning med 1870 hundar..jaja,,min nervositet finns givetvis oxå med i bilden. Men jag/vi har andra planer,,som för närvarande är hemliga men jag tror det blir hur allra bra som helst.
Under tiden kör jag på med Agility för Zingo. Han var jätteduktig sist oxå trots att det var en stor Golden som gjorde utfall mot honom och alla andra hundar runt omkring honom, Han tröttnade dock ganska snart på köttbullarna som han fick som belöning och på slutet spottade han helt sonika ut dom,,annat än Labbe och Golden det. Nästa gång blir spännande då vi för första gången ska springa med lös hund i bana. Haha,,vi får väl se hur det går,,kul är det i vilket fall som helst , Jag håller bara tummarna för att min väninnas tik som oxå är med inte har börjat löpa då, Det är ju alltid roligare att vara två.
I dag känns det mer som höst än som sommar.  Dagen började med ett härligt ösregn och nu blåser det nästan storm. Inte ens katten vill vara ute :-)
Kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Malin

Gumman! Klart det är roligare om man är två och du VET ju att jag gärna följer med!!! kramkram

2009-05-11 @ 18:39:28
URL: http://gemigsinnesro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0