Tisdag

Tjohoo,,idag är det min namnsdag. Precis som att man skulle fira det men tre personer har ändå kommit ihåg det än så länge. Min syster min pappa och Caroline har sagt Grattis. Detta är storslaget tycker jag då jag själv anser att namnsdagar inte är något speciellt och absolut inget jag förväntar mig att någon ska komma ihåg.
Mina dagar består nu bara av plugg plugg,,och detta ämnet är verkligen djupt så det är inte mycket annat som figurerar i mitt huvud just nu än just Moral och Etik. Igår fick jag hjärnsläpp och var tvungen att avbryta men så är det ju ibland. Det är lite ensamt att plugga såna här ämnen på distans då man helt klart skulle behöva någon att diskutera med. Men å andra sidan får nu hela familjen sig en dos av Moral och Etik och det är ju inte en dag försent haha.
Vovvarna ligger mest vid min sida hela tiden. Men nu har de ju sällskap i alla fall. Kan inte förstå varför de inte vill vara ute i sin fina hage som vi har satt upp till dem. Hagen är på 8 x 32 meter och idag är det ju härligt väder. Men nej då..de ska vara där jag är hela tiden. Triton är väl den enda som ligger ute för sig själv ibland. Men lika bra kanske det är då jag läste en artikel i den senaste hundsport att det finns ligor (bla en kvinna här i Halland) som åker runt och stjäl hundar ur folks trädgårdar. Framförallt små hundar som de sen använder som byte till kampsportshundar. Men även till att sälja vidare. En person var så fräck att hon satte ut annonsen först för att ta reda på vilken ras som säljer bäst och sen åkte hon ut för att stjäla just denna ras. Så alla raser och storlekar är utsatta och det tar dem bara ett par sekunder att få hunden med sig. Tänk på det alla  ni som har era hundar obevakade i trädgården! Valpligor finns oxå där de ofta figurerar i par,,en tittar på valparna och avleder sen uppfödaren så att den andra kan smuggla med sig en valp eller flera. Att det finns såna människor!!! Vilken etik och moral lever de efter egentligen?? Skitstövlar och avskum är min benämning på dem. Back to work. Ha en fortsatt härlig dag i solen,,

Tim o syrran Quila i gröngräset och väntar uppenbarligen på något gott,,:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0