Första Advent

Så är alla ljusstakar, stjärnor och tomtar uppe för i år. Har hållit på hela helgen. Julgardinerna hänger till och med på plats. Är nog rekord. Dessutom är lussekatter bakade och pepparkaksdegen gjord. Regnet öser ner ute så nu känns det som en äkta svensk början på julefirandet:-) Annars har inget speciellt hänt i helgen. Har varit trött och inte kunnat sova bra på nätterna. Drömmer mardrömmar och annat trevligt:-) Hundarna mår bra, är väl lite sura då fokus inte legat på dem särskilt mycket denna helgen. Men de har fått några skogspromenader i alla fall. Sagah har inte ännu lyckats riva ner något,,peppar peppar. Men det lär ju komma. I morgon blir det metodövningar igen. I fredags hade vi genomgång om stomi och olika sorters sår och omläggningar. Lite halväckligt med bensår måste jag säga men det är ju bara att lära sig. Lunchmackan smakade inte lika gott som vanligt haha. I morgon är det dags för injektioner och vi får öva på varandra tydligen om vi vill. Men jag känner nog varken för att blotta min fläskiga mage eller rumpan heller för den delen för andra som jag inte känner:-) Nej,,nu ska vi tända ljus och trycka i oss en färsk saffranskuse. Zingo gick på plåten så i år är det tassavtryck i bullarna,,precis som det ska vara:-) Kram


Årets kusar innan de kommit in i ugnen,,inte den plåt som Zingo trampade på dock.



När första ljuset brinner 
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent




Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad duktig du är! Jag har inte alls kommit så långt, tänkte komma igång i veckan men det blir nog inte fören jag kommer hem från Sundsvall innan jul, min sambo ville gärna slippa det när jag var borta HAHA mysigt för er! förstår att du inte vill testa på dig, vägrade jag oxå, en plastarm med låssas blod duger gott ;) kram

2009-11-29 @ 21:53:00
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0