Lördag snart Söndag

Regn och åter regn. I dag var det nästan som vårvärme ute helt plötsligt. Försökte ta en sovmorgon men jag har börjat med att inte kunna sova på sista tiden. Väldigt störande för man blir så trött på dagen. Tog med mig vovvarna och gick ner till grannen och kollade en liten stund på när hon styckade en gris. Men det var inte sådär jätteintressant så jag tog med mig 4 vovvar och gick en skogspromenad i stället. Filmer kommer nedan. De hann med allt på den korta stunden,,jagade rådjur, badade i Lera samt att Triton som vanligt tog sig en alldeles egen promenad. Jösses,,undrar var han går. Men han kommer ju alltid tillbaka till slut. Sen gick vi hem och renoverade huset. Har ont i hela kroppen nu efter att ha plockat, dammsugit, skurat och lite annat. Det värsta är att det sen började att regna och hundarna skulle ut en gång till,,så nu är det nästan lika sketet igen,,,tack för det!. Satte mig sedan i soffan och tände en brasa och kollade på " Grabben i graven brevid" Jag tycker den är så himla bra. Jo,,lite godis blev det oxå. Denna veckan har jag avslutat Psykologi kursen, slutprovet var i Fredags. Vi får väl se hur det gick. Inte lätt att komma ihåg alla teorier, perspektiv och gänget med olika gubbar o tanter som har kommit på allt detta. Men jag tror det gick ganska okej. Det var ett tufft prov dock,,jag skrev 15 A4 sidor för hand som svar. Annars händer alls inte något roligt här. Första advent närmar sig och det är snart dags att slänga upp alla ljusstakar. Som vanligt är det nästan sommarvärme när julen närmar sig. Carro o hennes kompisar var på invigningen av Liseberg igår och hon hade köpt en härlig Päron Cognac Marsipan till mig..smaskens:-) Ska hoppa i säng nu och läsa min nya bok om och av Michael Nyqvist " När barnet lagt sig". Ha en härlig Söndag i morgon. Hoppet är det sista som dör..Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0