Lycklig:-)

Så har han då fixat det min lille Tim. Sin första etta på en stor utställning och dessutom en placering i konkurrensen som BIG5 placering.Detta var i Söndags på Växjö Internationella utställning. Han fick en otroligt god hjälp till att fixa detta av Kenneth, Tims uppfödare, som hjälpte mig att springa med honom. Ett stort Tack  till honom och till Evy Ann som var med oxå. Så som jag sa tidigare,,det är bara för Tikägarna att ställa sig i kö:-) Hihi. Jag blev så glad, lycklig och otroligt stolt över min kille som hade uppfört sig bra hela dagen. Där ser man vad en bra Handler kan göra! Jag har mycket kvar att lära trots att jag sprungit på ett par stycken själv. Framförallt måste jag lära mig att hantera mina nerver så att Tim kan känna sig lugn och fin. Men det är svårt när man har rampfeber:-) Men, som jag läste på en tavla hemma hos Kenneth. " Jag vill. Jag kan. Jag vågar." Bara att ställa sig in på de tankarna helt klart.  Här kommer ett par bilder på min prins.

Tim tillsammans med Syrran Quila på plats inne i hallen.


Tim ställer upp sig framför Kenneth.


Tim inne i ringen framför holländsk domare.



Tim med sina rosetter. (fick retuschera ena ögat lite som fick en kamerablixt i sig,,därav lite konstigt öga men bättre än med blänk tycker jag)


Kritiken löd:
" Male of good size and proportion. Correct bone. Correct head profile. Nice expression. Topline can be firmer. Could have at bit more stability in front and would prefer more compact feet. Correct tail set. Typical ( + något jag inte kan tyda) kind angulation. Movements can be more powerful with more drive. Nice Condition."
Puss på dig mammas kille!

I dag var det meningen att jag skulle börja plugga psykologi men min bok kom inte förrän kl ett, o sen var det utvecklingssamtal med Hannah o sen var det premiär för dokusåpan Ullared, vilket gav mig såna skratt att jag vek mig dubbel. Grymt roligt och Triton blev faktiskt sur på mig när jag bröt ihop i soffan,,men vill ni skratta så kolla på det,,skitkul verkligen!
Nu ska jag sussa,,natti natti.

Kommentarer
Postat av: kenneth

En underbart go kille som är så lätt att springa med i ringen. Du har verkligen gjort ett bra jobb, så ett stort GRATTIS från oss på Belldeena's

2009-11-02 @ 22:44:35
URL: http://belldeena.com
Postat av: Syster yster

Stort grattis! Han är verkligen superfin och en jättego vovve! Nu får brudarna ställa sig i kö,ha-ha! :) Massa kramar!

2009-11-03 @ 08:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0