Måndag

Ja så var den helgen oxå till ända. Har varit på dop i helgen för lilla Ebba. Det var fantastiskt fint och ger en hopp om livet:-) Den lilla skrek inte en enda gång under dopet och det tycker jag var helt fantastiskt duktigt då det var en ganska lång ceremoni med gudstjänst, nattvard mm. I dag är det dags att sätta igång med psykologi plugget igen. Har ju slutprov redan denna fredag som kommer så det är bara att köra på. Ska gå på ett tupperware party hos grannen i kväll och det är väl egentligen det man helst av allt inte vill köpa då man redan har ett gäng burkar sen många år tillbaka. Men det är alltid trevligt att träffa människor.
Hundarna mår bra. Vi har varit ute i skogen idag igen. I går träffade vi vår älg igen. Det är en och samma älg som är där nästan varje dag, jag känner igen den på att den har vita strumpor. Hundarna var lösa och fick upp vittring men hittade den aldrig. Däremot så körde jag och älgen "arga leken". Den stod ca 20 meter ifrån mig och blängde på mig i säker 5 minuter. Jag blängde tillbaka och till sist så sa jag till honom att Nu får du flytta på dig för här ska vi gå! och då gick han. Han är rätt stor med en rejäl krona men verkar som sagt väldigt snäll. Om nu älgar kan vara det haha. Börjar nog bli lite knäpp känns det som. I kväll är det "Ullared" på tv igen. Ja,,jag kör ett dokusåpa race nu för att rensa  hjärnan lite från allt plugg och det funkar konstigt nog. Snart börjar ju Paradise Hotell oxå så ännu en att lägga till listan hihi.
Väntar fortfarande på att någon tikägare ska ringa och vilja ha min fina Tim..men haha. Jag får nog vänta. Måste nog ut och visa upp  honom lite mer. Vi får väl se. Kennel eller inte? Har inte bestämt mig ännu. Kennelnamnet har jag ju klart men inte ansökt och reggat ännu. Skulle ju vilja gå en uppfödarutbildning hos SKK oxå men kan inte plugga dubbelt så det får vänta ett tag. I går var en kurskamrat till mig på besök och det var riktigt trevligt. Vi snattrade och pratade och åt kakor i mängder,,no good,,men trevligt.
Ha en härlig Måndag
Tjing


Ciao brudar!  Här är jag och nu är det fritt fram,,hmm,,kanske får regga mig på Match.com om det ska funka,,finns det för hundar:-)? Snäll,trevlig oerhört manlig hane söker likaledes en hona, helst barnfri och med en önskan att bilda familj,,mina intressen är ben, mat, skogspromenader och lite jakt:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0