Tisdag i slutet av Oktober

I dag sken solen ÄNTLIGEN,,efter att det har ösregnat i tre dagar. Vad händer då,,jo då ska jag på kurs och sitta inne i en skolsal halva dagen:-) Men jag hann ialla fall ta en tur med vovvarna ner till grannen. Tänkte att nu kan de ju ialla fall inte skita ner sig,,men ack vad jag bedrog mig. Maddes hund Pernilla visade dem alla sina finaste skita ner sig ställen och Tim den spjuvern (som dessutom är nybadad inför utställningen till helgen) tog sig även ett dopp i gödselstacken utanför stallet. Triton har haft en härlig upplevelse idag för han fick följa med in i stallet när Madde mockade hästboxarna,,åh herregud vilken lycka,,ett helt hus fullt av härlig hästskit,,mums. Men matte satte stopp för det goda ganska så omgående. Idag har jag som sagt varit på HLR kurs där jag fått lära mig att ta blodtryck, hjärtkompressioner, inblåsningar, pulstagningar och lite annat smått o gott. Har precis skrivit färdigt min redovisning från studiebesöket som jag var på och nu ska det pluggas inför slutprovet på Fredag. Sen blir det ju en spännande helg då Tim ska upp i Ringen på Växjös Internationella hundutställning,,så Tikägare (Labradorer) nu kan ni börja ställa er i kö,,hehe:-) Nej då,,vi får väl se hur det går. Mitt hjärta är han ändå,,vad som än händer. Rapport lär komma redan på Söndag kväll hur det än går. Annars har det inte hänt mycket här i huset. Barnen har höstlov och Hannah har en killkompis från Gränna här på besök. De sitter i soffan och i hennes rum hela dagarna och pratar nästan inte med varandra,,ska man lägga sig i eller inte??? Jag har försökt skoja till det och dukat fram lite chips och godis o förut tvingade jag dem att ta en lite skogspromenad men tyvärr har det inte utmynnat i för mycket aktiviteter ändå,,Jag vet inte,,kanske lika bra att låta dem vara o lösa situationen själva...vad vet jag. De tittar på mig som jag vore från yttre rymden varje gång jag närmar mig...suck. Fast jag blev glatt överraskad av att han hade köpt med polkagrisar till mig för det finns inget som slår en polkagris från Gränna (jaja,,jag frågade efter det, men ändå) Stort tack för det!
Nej,,back to Plugg..Kramen

Idag har solen skinit på mina älsklingar och till o med Triton har skuttat på ängen trots sina leder:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0