Ännu mera snö:-)

Ja snöar gör det. I dag har det snöat sen kl 15 ungefär och det snöar fortfarande. Det var inte så lätt att köra hela vägen hem från varberg idag på eftermiddagen. Frågan är hur det kommer att gå med körandet i morgon. Annars är det väldigt vackert och det lyser verkligen upp. Hundarna blir härligt vita,,ja den svarta då,,medans Zingo inte syns nästan alls i snön. Hoppas att det ligger två dagar till nu i alla fall så vi äntligen får en vit jul här i Söder:-) I dag var min andra dag på praktikplatsen. Det kändes lite bättre idag än i går. I går var det ju mycket nya människor och mycket nya intryck. I dag hade man redan landat lite grann. Det är ungefär som att börja på en ny arbetsplats helt enkelt. Fantastiska människor som jag arbetar med dock. Det gör ju saken lättare. I dag var vi på en shoppingtur till Varberg och jag fick äntligen köpt mig en ny mascara. Det var ett tag sen jag inhandlade den förra:-) Annars har inget speciellt hänt. Barnen har åkt till sin pappa och ska vara där tills i morgon. Den sista julmaten är inhandlad så nu kan vi lätt bjuda in ca 10 personer om vi hade velat. Förstår inte hur man ska lyckas proppa i sig allt detta. Knäcken är kokad och fudgen är färdig. Bara kolan kvar...suck och jag som är mätt efter sillen bara...men man får väl slå ut frosseriet på flera dagar om man vill komma in i sina byxor även efter jul:-9 Nu ska jag sätta mig framför kaminen och värma mig o glo lite på burken,,,I morgon är det en ny härlig dag,
Tjing

Gårdagens snöfall,,lägg på minst 10 cm till än sålänge idag,,vackert eller hur:-)




Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja, visst är det fint med all snö! Vi har massor även inne i stan, sååå mysigt! Visst blir det lite besvärligt att köra men det är det värt. Hoppas du tog dig säkert till ditt arbete imorse. Bara man tar det lite lugnt så brukar det gå bra. Ska visst komma ännu mer snö idag, tänk att det blir en vit jul, fantastiskt!

Härligt att du trivs så bra på nya jobbet/praktikplatsen, är ju alltid pirrigt att börja på helt nytt ställe. Att det är goa och härliga människor där är ju helt klart ett stort plus, är nog det viktigaste för att man ska trivas.



Ha nu en riktigt skön jul och hälsa alla så gott!



Kram, Jessica

2009-12-23 @ 08:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0