Sista dagen för iår.

Då var den här. Nyårsafton. Har alltid tyckt att just Nyår inviger en i en speciell känsla. Men i år är det så mycket nytt samtidigt så känslan vill inte riktigt infinna sig. Den kanske kommer framåt tolvsnåret. Ska ju upp tidigt och jobba i morgon så det blir inte mycket champagne för min del. Men inget ont som inte har något gott med sig. Nu ska jag dammsuga och börja fixa lite inför ikväll. Dagens meny är ganska enkel men god.
Förrätt: Toast skagen (kan ju inte vara utan den)
Varmrätt: Coeur de filet provencale..ugnsbakade tomater samt hemmagjort bearnaisesauce
Efterrätt. Hallonkaka med vaniljvisp.

Efter det lär man väl känna sig mätt och belåten förhoppningsvis. Sen blir det ju champagne vid tolvslaget och lite smågodis på bordet samt snacks..herrejäklar inte konstigt att man lägger på sig haha.

Har precis kommit in från en promenad i skogen med vovvsarna..Triton sin vana trogen sprang sin egen promenad och kom tillbaka efter ca 25 minuter. Han har nog kul,,Han verkade glad i alla fall. I motsats till vad jag var:-) I dag var det nämligen minus 14 grader när vi gick ut och det bet i kinderna och snoret frös till is. Men så underbart vackert:-) Nu önskar jag alla därute en härlig nyårsafton och ett gott nytt år!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0