Badat Golden

Japp,,ett par timmar senare (3) och helt ledbruten, ont i hela kroppen och helt dödstrött så har jag badat och borstat min Golden Retriever Hane Triton. Hela badrummet är pissevått,,förmodligen kommer det bli stopp i avloppet av allt hår och alla platser han hitills (hur stavas det egentligen??) har legat på kommer förmodligen golvet att svälla upp på av allt vatten som min första underbara hund nu kommer att ha samlat i sin päls de närmaste 12 timmarna. Det värsta av allt är att jag är inte färdig. Svansen är kvar,,halvklippt, för Triton hatar när man tar i hans svans,,den är nu absolut inte uppvisningsbar men jag ger honom en time out för tillfället. Tovorna i byxorna är kvar fast jag borstat tills jag fick blåsor i handflatorna. Tasshåren samt klorna ska klippas och gärna fanorna på benen oxå:-) Men luktar gott gör han i alla fall nu,,det var mer än vad man kunde säga före badet. Just nu känns det som att jag aldrig i hela mitt liv mer kommer att köpa en pälshund, men om jag känner mig rätt så ska man aldrig säga aldrig, om man träffar på en sån här söt valp någon mer gång i livet så kan det bli svårt att motstå :-)


Nu ska jag sätta mig och äntligen försöka skapa ett CV som jag kan slänga ut lite här och där. Har skummat igenom de flesta jobbannonser jag kunde hitta på nätet idag men det såg mörkt ut på den fronten. Å andra sidan har jag ju inte kommit igång på allvar ännu,,ett tu tre så dyker det ju upp något o då ska jag vara först på plats o hugga. Haha,,vi får väl se, men det är ju den inställningen man måste ha:-)
Ciao sålänge

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Oj, vilket jobb du lagt ner, blir trött bara jag läser det. :) Men vad fin han måste ha blivit, plus väldoften, mmmm. Synd bara att han inte uppskattar omvårdnande, men det är ju inte lätt när man har ont, stackars liten......

Vilken ursöt bild, man vill ju ha tusen sådana små pälsbollar, minst! :)

Vilken gó man du har som överraskar så, det är verkligen guld värt ! Kram till honom! :)Ja, och till dig med förstås. Ha en fin tisdag!

2009-02-17 @ 08:23:49
Postat av: Malin

Hej gumman! Vilket HUNDGÖRA att bada Tribbe! kan tänka mig att du fått dig ett REJÄLT motionspass av det. Bara att försöka få fatt i honom för att klippa och kamma... Du är så tålmodig! Stolt över dig för det! :) Heja dig!

Gå in på http://vakanser.se/ där finns maaassor med olika jobb att söka! :) Skicka gärna ditt cv till mig om du vill ha respons på det. Vi håller på med våra cv:n på kursen jag går nu så jag är helt inne i det jag med! hihi!

Puss & kram på dig, gumman!

2009-02-17 @ 21:41:18
URL: http://gemigsinnesro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0