Snöig Söndag

Shit vad det snöade igår,,Zingo flög omkring som en liten vit boll i snön och hade jättekul, sen var hela han full av härliga små isbollar,,mindre nice :-) I dag har nästan allt smält bort,,njae en del finns ju kvar men det har varit rena vårvädret. Solen tittade fram och sken riktigt varmt i ansiktet.

Idag har vi städat djurburar, Kaninerna fick ren och ny bur efter snöstormen i går. De blir så glada och sen satt de o solade sig i den härliga solen. Marsvinen fick oxå städat och dessutom klippte jag deras klor och badade dem med kattschampo så nu mår de oxå bra. Om jag hade haft råd så hade jag byggt en liten lekstuga till dem där de kunde haft riktigt med plats att springa. Men finanskrisen märks av här oxå så jag skulle tro att alla projekt kommer att få ligga på is det närmaste året. Bara att bita ihop som sagt.

Nicole har varit och hälsat på oss i helgen och det var riktigt roligt att få se henne igen. Vi satt o pratade om det övernaturliga på fredagskvällen o sen var det lite pirrigt att sova måste jag erkänna. Men inget övernaturligt har dock hänt i helgen. Inte ens en miljonvinst på hästarna,,suck,,vann 238 kronor,,en femma. Tänk,,bara två små nummer från 2 miljoner..jaja. Grattis till alla er som fick in den i alla fall.

I morgon är det min lediga måndag,,och jag ska äntligen ta mig i kragen och ta ner julgardinerna hade jag tänkt,,inte en dag för tidigt även om det ser riktigt snyggt ut nu med tomtar och snö :-)
Sen tänkte jag åka in till Varberg med Tim och socialträna. Men det beror på om det fryser på nu eller inte. Vill ju inte åka kana efter en stark labbe,,det skulle ju kunnat sluta i katastrof.

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Låter som du haft en härligt skön helg! Igår fick man verkligen vårkänslor, även om det har gått över tills idag, kallt och fruset ute. :(

Vi tog en sväng till båten och hade närkontakt med en sur svan som väste åt Mats, jag blev något skraj , är ju rätt så stora när de kommer nära men Mats var cool och flinade bara. :) Trots sitt dåliga humör så fick den lite gott att äta utav oss och jag tyckte allt att den såg lite gladare ut när vi åkte, hi-hi!

Synd på miljonerna, vi var faktiskt riktigt nära, Tobbe som tar ut systemet i V75-bolaget vi är med i lyckades pricka in 6 rätt och hade fem hästar i loppet han missade, attans! Har nog aldrig varit så nära miljonvinst även om det givetvis inte hade blivit en miljon per andel, men ändå!!

Ha en skön måndag! Kram från syrran

2009-02-23 @ 10:48:14
Postat av: Sabina

Ett litet tips, kolla din mail:) Kram

2009-02-24 @ 16:10:42
URL: http://sabinavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0