Torsdag

Sitter här hemma framför datorn i kylan. Har lagt in en brasa och väntar på att värmen ska komma upp. Försöker se vad jag skriver men det är svårt för jag har en katt som hela tiden ska jaga muspekaren,,haha,,det är ju förstås deras natur att jaga möss men ändå. Hon tycker det är väldigt intressant med allt som rör sig på skärmen. Undrar om det är skadligt för katter att stirra in i en skärm :-)
I dag har jag varit ledig. Tog en dags semester för att umgås med mina tonårsdöttrar på deras lov,,men det är lättare sagt än gjort tydligen. För det första så vaknade den första av dem kl 12,44 och den andre någon timme senare. Då hade jag varit uppe sen 0720 för att fånga dagen liksom. Sen är det tydligt att allt annat än att umgås med mamma är intressantare,,datorn, mobiltelefonen, tv:n,,kompisar mm. Men det är väl så i den åldern. Så jag har spenderat min dag med mina hundar i stället. De blir i alla fall överlyckliga över att få vara med mig :-) Vi har tagit långa promenader  i skogen och sett både rådjur och kaniner. Undrar om våren äntligen äntligen möjligtvis kan vara på väg?? Känns på något sätt i luften ändå fast naren biter i kinderna.
I morgon är det fredag IGEN,,och barnen ska åka till sin pappa. Kanske kanske att jag och Patrik får lite tid för oss själva..vi får väl se. Det skulle vara välbehövligt men å andra sidan kan man ju inte slänga ut barnen ur huset för det :-)

Har inte  hört något mer från jobbet om när min sista arbetsdag är, men det dröjer nog någon månad till,,eller två skulle jag tro. Har inte kommit mig för att skriva något CV ännu, är lite inne på att plugga till Undersköterska, Hittade en distanskurs på nätet och ska kolla lite vad det innebär i praktiken. Men det verkar helt klart intressant. Känner inte alls för att söka ännu ett kontorsjobb,,inte i dagsläget i alla fall,,men man kan ju ändra sig oxå. Speciellt som det inte regnar jobb precis och man kanske helt enkelt får ta det som erbjuds. Ska slänga ut mitt CV vilken dag som helst:-) Vet inte varför men just nu har jag ingen ork till något. Har ett gäng gardiner som behövs sys upp bla,,men de ligger bara där i sin hög..Har i alla fall lyckats med att tömma tvättkorgen för denna veckan,,inte dåligt det. Bakat kanelbullar har vi gjort oxå,,ca 96 st  o det tog ju sin lilla tid och nu måste de ju ätas upp oxå,,usch vad jobbigt:-) Dessutom testade jag ett nytt sätt att lägga i fyllningen vilket gjorde att bullarna mer eller mindre dryper av fett när man värmt dem,,. Är helt klart inne i en period  när det mesta går åt skogen. Idag har jag till exempel tappat allt jag har hållt i. Undrar varför det är så ibland. Ska nog faktiskt ta o hoppa i säng nu och läsa min Hundsports tidning. Jag har läst ut alla böcker som jag har så det är dags att investera i nya. Skulle kunna läsa hur mycket som helst. God Natt på er därute och ett speciellt god natt till min man som snart arbetar ihjäl sig är jag rädd. Kram och visst är det skönt att sova,,



Kommentarer
Postat av: Eva

Idag skiner iaf solen, det är som gjort för hundpromenader, lr hur ;-)

Ha en go "alla hjärtans dag", hälsa o kram kram...

2009-02-14 @ 10:03:26
Postat av: Malin

Önskar dig och Patrik en riktigt fin och mysig alla hjärtans dag! Puss på dig, goa gumma!!! saknar dig

2009-02-14 @ 13:07:26
URL: http://gemigsinnesro.blogspot.com
Postat av: Hrönnn

Halloj hjärtat mitt!

Lördagskväll och jag sitter och pluggar programmering....yay...hehehee



Hade vart skoj om vi kunde ses snart :-)



massa pussar å kramar, ha en fin helg

Daniel hälsar

2009-02-14 @ 19:10:57
Postat av: Syster yster

Åh så skönt det ser ut, blir alldeles trött när jag ser hur gott Triton ligger i soffan! Hoppas ni fick lite egentid tillsammans i helgen du och Patrik och att ni hade en mysig Alla-hjärtans dag. Mats fick frukost på sängen, nygräddade plättar i form av hjärtan (tack GP för tipset:)), plus en bukett väldigt röda tulpaner. Han blev helt paff och överväldigad så det var lyckat. Sköt om dig och familjen, hoppas vi kan ses snart och ha en syster-dag, massa kramar!

2009-02-16 @ 09:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0