Teater

I går var jag och Mia på en utomhusteater vid Gunnebo slott. Den var kanonrolig och det var längesedan jag fick skratta så mycket. Den hette "Skaffa mig en Tenor" och de som spelade med var bla Ulf Brunnberg och Ulf Dohlsten. Före teatern satt vi och mös med laxfat och mousserande vin och det var underbart gott som vanligt när man är hos Mia. Vi hade även tur med vädret. Inte en regndroppe på oss på hela tiden och det är ju ganska fantastiskt med tanke på vilka monsunregn det har varit hela veckan. Med andra ord en härlig dag och kväll. Välbehövligt mitt i bedrövelsen :-)
I dag blir det storstädning,,ja ialla fall städning. Har varit ute iskogen med vovvarna som vanligt och svettats men det är ju bara nyttigt. Tim och Triton tog sig ett lerbad,,ja nu har den underbara leran gjort sitt återinträde. Zingo är i stort behov av ett bad så visst har jag hur mycket som allra helst att göra.
Idag börjar jag dessutom med pulver igen, för nu får jag inte på mig ett enda klädesplagg så nu är det akut. Mer blogg om pulver kommer senare,,Jag ska låta er veta precis hur det känns och hur det går och hur mycket jag minskar i vikt,,intressant som tusan. Pulver är ju en vetenskap i sig och sist när jag gjorde det så lyckades jag hålla mig till pulver i hela sex veckor. Denna gången ska jag börja med att rikta in mig på tre veckor,,rapport kommer som sagt senare. Om det är någon annan därute som oxå ska börja eller som håller på så blir jag gärna peppkompis:-) Hör av er i så fall..Det är alltid lättare att vara minst två.
Nu ska jag fajtas med dammsugaren och skurmoppen och vovvarna kommer väl bli lika sura på mig som vanligt. Skickar en extra kram till min Pappa idag som mår lite dåligt,,Krya på dig kramis




Kommentarer
Postat av: Eva

Jaha, vad e det för pulver då? Är det kanske bättre än dom jag använde tidigare...hm...måste göra nåt oxå. Idag blev det rosa marsipantårta för att fira att Andréa kom hem med lilla Ebba. Sedan åt vi pizza med den lilla familjen. Inte så värst nyttigt...hjälp!!!!

2009-07-25 @ 20:39:06
Postat av: Eva

Ja vad heter de där pulvertjosandet nu då....???

Lr ska det bli viktväktarna för 89:e gången..typ..!

Lite mysigt med deras recept o att man faktiskt får lov att äta iaf! Måste kika in på deas hemsida o kolla.

Kram från Tjock-Berta

2009-07-27 @ 12:19:01
Postat av: Lotta

Hej Eva..pulvret heter God Balans,,viktväktarna har jag faktiskt aldrig varit med i men kanske är värt att prova. Ja ibland känns det hopplöst att man nog kommer få hålla på så här hela livet jag har ju så lätt för att gå upp,,det räcker för mig att titta på en chokladbit så går jag upp ett kilo,,orättvist..men jag gör ett nytt sista försök till att komma i mina kläder,,

Kram från FetaLotta:-)

2009-07-27 @ 12:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0