Underbara sommarvärme

Nu är det härligt. För oss människor i alla fall. Hundarna njuter inte lika mycket. De ligger i skuggan och skulle helst av allt inte vilja gå ut alls på dagen. Däremot är det full fart på kvällarna istället. I dag hade vi 34 grader i skuggan här hos oss. Hannah och jag har gått i bikini hela dagen i princip. Ingen större fröjd för ögat att se mig i bikini men å andra sidan vem bryr sig? Här ser inte många en ändå hihi. Vi plockade nästan en liter blåbär idag oxå. Hade massor på vår tomt. De är numera infrusna och väntar ivrigt på att bli en härlig paj någon dag. Vi har mer kvar att plocka så kanske vi kan få ihop till lite sylt oxå. Det är ju aldrig fel att ha på nygräddade pannkakor. Under tiden vi plockade så hjälpte Agnes till så gott hon kunde. I bland fick man en katt tass med utspärrade klor i handen och det känns ju,,men gulligt var det. Hon var med nästan hela tiden och verkad tycka att det var jättekul. Snart får hon en lillasyster oxå om allt går som det ska. Jag och Hannah var hos grannen igår och tittade på deras nytillskott. Sju stycken bedårande kattungar fanns på höloftet och vi har bokat en grå och vit som var hur söt som allra helst. Fåren hade oxå fått ungar och det gick tre små lamm som bara var några dagar i hagen. Konstigt hur söta alla djurungar är. Helt bedårande.
Jag har bokat tid för den årliga vaccineringen av alla våra djur,,katt och hundar alltså. Tog alla fyra på samma dag så det blir nog lattjolajbanlådan på kliniken,,hihi. Men det ska ju göras och dessutom får man rabatt när man kommer med alla samtidigt. Man får ju försöka vara ekonomisk i dessa tider:-)
Det går bra med pluggandet oxå. Fick ett MVG i kursen Etik och Livsfrågor och det känns ju himla malligt då man börjar närma sig de 40 med stormsteg,,eller orkan kanske är ett bättre ord. Hade i uppgift att titta på en film och sammanfatta den i nuvarande kurs och då jag inte för mitt liv kunde hitta " En sång för Martin" så valde jag en som heter I am Sam i stället. Kanonfilm,,titta på den! Handlar om Sam som är utvecklingsstörd och får ta hand om sin nyfödda dotter själv då mamman sticker.,,,rekommenderas starkt! Har även nyligen tittat på "Benjamin Buttons otroliga liv" och även den var kanon med många fina budskap i. LIte filmtips så här i värmen. Kanske man ibland vill gå in i skuggan och slappa lite framför tv:n,,Nu har ju även min favoritserie börjat som jag tittat på i alla år,,Morden i Midsomer. Men det ska helst va lite åskväder när man tittar på den tycker jag:-)
Annars har inget speciellt hänt.Tim åkte på en vattensvans efter att vi hade tränat vattenapportering sist, men det gick över efter ca tre dagar. Han fick lite Rimadyl som jag hade hemma och lite extra omtanke så löste det sig, Men det var ganska ovanligt att se en Labbe som inte kunde vifta på svansen. Tim och Triton är dåliga i magen igen så jag får åka till vetten i morgon och köpa mer Prokolin. Skulle tro att det är värmen kombinerat med att de hittade en stoooor hög med hästskit som de glupskade i sig i skogen när de var lösa...men det är inget fel på deras aptit eller allmäntillstånd i alla fall. . Zingo mår bra och är nyklippt och ser åter igen ut som en kinesisk nakenhund,,,fast jag kallar det skogspudel :-) måste ju vara skönt för honom att slippa all den pälsen nu i värmen, och han är faktiskt den enda hunden som brukar ta sig en liten tupplur mitt i solskenet, det skulle de två andra aldrig kunna tänka sig att göra..
Snart är Juni slut och vi går in i Juli. Har inga speciella planer för sommaren utan vi får ta dagen som den kommer, har ju mitt pluggeri oxå och ingen semester från det. Det enda inbokade är en sommarteater på gunnebo slott dit jag ska gå med min väninna Mia. Det ska bli kul,,nä,,tillbaka till studierna, nu ska ämnet Hälsa avhandlas,,
Njut av livet och av sommaren,,och till alla mina vänner därute,,Jag saknar er,,Puss! En extra varm tanke vill jag idag skicka till min isländska väninna,,tänker på dig,,kram

Dagens ordspråk : Att kunna behålla sina vänner är en större konst än att vinna dem.


Kommentarer
Postat av: Fadren

Grattis till ditt MVG !!

Du toppar som vanligt ligan över personer jag beundrar!

2009-06-30 @ 20:43:36
Postat av: Anonym

Tack snälla Far. Det värmde,,kram :-)

2009-06-30 @ 22:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0